Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
gliset begynte å koke her om dagen så jeg fant ut at radiator-viften min ikke går... (i det hele tatt)
hvor lett skal denne snurre rundt når man tar i den?
Oppdaget ikke dette før bilen stod i ro en stund på tomgang, det er jo sjelden!
Skal sjekke idag, fant ut at man kan overstyre termostaten ved å sette en jumper mellom GND og TFA i diagnose-boksen, da skal viften gå hvis den er i orden...
Fikk sjekket det nå før jobb... viften går ikke rundt,
det vil si det virker som det er strøm på den og at den vil rundt men den er så treg at det ikke skjer... (prøvde å skubbe litt i den, og da var det tydelig at det var strøm på den) det er som om den har brent seg litt fast eller noe...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Hva med å prøve å reparere/rense motoren ?
Ny motor er ikke billig...
For det jeg vet, så har ikke denne virket siden skaden....
så dette må de nok ta på forsikringen dette også, jeg trodde de skiftet den med en gang, men tydeligvis ikke... gniten takstmann
(radiatoren er skiftet for den var smadret, så har sikkert viften kommet i klem og stoppet, for så å brenne seg... vil jeg tro ..siden det ikke er ytre skader på den så har takstmannen sikkert trodd at den var ok)