Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har litt mer moderate navigasjonsproblemer, hver dag i sommersesongen når det er fint vær og taket faller ned, så skal jeg etter planen kjøre den rakaste veien (E18) på vei hjem fra jobb. Og så roter jeg meg inn på gamle svingete Mosseveien sørover på en eller annen måte.
Og har veldig vondt for å lære av mine feil også....antar det skyldes at hjernen blir blåst helt ren og frisk hver gang.
For øvrig strålende å se Truls sin beskrivelse av omveien med svenskene
Må bare slenge meg på og anbefale Stelvio på det aller sterkeste. Jeg hadde en fantastisk tur nedover i Europa i fjor, og et av turens absolutte høydepunkter var Stelvio. Bilen lekte seg oppover passet mens jeg storkoste meg og passasjeren var akkurat passe nervøs
Jeg kjørte også Stelvio for et par år siden. I tett tåke, så jeg så ikke fra sving til sving. Tar gjerne en ny tur i solskinn så jeg ser hva det egentlig er snakk om.
Eg skulle egentlig i møte med banken i valldal, men hadde litt tid to overs før, og sidan Trollstigen ikkje enda har opna så rota eg meg vekk inn til tafjord, så opp til zakariasdammen, og så til slutt til kaldhusseter (bildet)
Vegen frå dammen og opp til kaldhusseter er heilt perfekt! Ikkje eit einaste hol og ingen stygge humpar. Ingen ubehag med tresifra fart på enkelte strekker, høg fartsfølelse med så smal veg
Ein blindvei på 1,5-2 timar tur retur :p
Langs vegen står der diverse skilt med lokale historier om forskjellige ting, tafjord ulykka blant anna. Ein fin detour om ein kjem/skal kjøre over Trollstigen og har dårlig rettningssans.