MX5Bølla wrote:Hva synes du, Anders?
På den lille prøveturen med klubben i høst synes jeg bilen var altfor lett på rattet, denne gangen var ikke det noe jeg satte fingeren på (ikke bokstavelig talt). Jeg ble kanskje vandt til det.
I forhold til 1,8 l motoren i min synes jeg lyden fra 1,5 l motoren i ND er mye tøffere, spesielt når man drar den opp mot den høyere turtallssperra. Høres mer ut som en skikkelig sportsbil, og jeg liker at motoren leverer kraften såpass lineært. Ble overrasket over at bilen fortsatte å dra godt i fjerde gir, da begynner man jo å ha litt fart, men den hadde fremdeles mer å gi. I forhold til min kjentes den rett og slett mye raskere.
I svingene lå den veldig bra, at den veier 10% mindre enn min er absolutt noe man merker både i svinger og under akselerasjon..
Utover det at den var super å kjøre likte jeg sånne småting som at vinduene går ned for at det skal bli lettere å lukke dørene, at bilen låses automatisk når man går fra den, at lysa lyser inn i svingene, at den gir fra seg et lite snerr når motoren startes, osv.. Taket var veldig enkelt å operere synes jeg, spesielt å ta det på. Egentlig mer støyisolerende enn hva jeg hadde forventet også.
Dette var altså en meget positiv opplevelse. Jeg sikter nok etter å erstatte bilen min med en ND en gang etter studiene, men foreløpig er jeg godt fornøyd med det jeg har.