Delenummer på bremseklosser og bremseskiver til 04 Mazdaspeed
Moderator: Styremedlemmer
- webizz
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 45
- Status: Offline
Delenummer på bremseklosser og bremseskiver til 04 Mazdaspeed
Må bytte bremseskiver og klosser på alle 4 hjul på MSM'en, men verkstedet sliter litt med å finne delene. Er det noen som har de riktige delenumrene, og kan hjelpe meg med dette?
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) 
X - 91' Red Miata

X - 91' Red Miata
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
Re: Delenummer på bremseklosser og bremseskiver til 04 Mazdaspeed
Du har de samme bremsene som NB 2001-2005 sport, dvs. Ø 270 mm foran og Ø 276 mm bak.
Merkeverkstedene er ganske firkantete i hodet, de trenger tydeligvis reg. nr på bilen.
Det enkleste tipset: Finn deg en norsksolgt NB 1.8 sport 2001 eller nyere og bruk regnummeret på denne og bestill delene.
Var inne på hjemmesidene til IL motorsport i sted. Fant kun delenummerene på bakbremsene ifgl. en sprengskisse som lå på hjemmesida deres:
Skiver bak: NB2-70269
Klosser bak (med monteringssett): NB2-70266
Disse delene er jo veldig mye billigere dersom du bestiller de fra MX5 parts eller IL motorsport. Ca. 380 Eur + frakt for komplett sats med orginale Mazda skiver og klosser, Ca. 170 Eur + frakt for komplett sats uorginale. (Priser fra IL motorsport.)
PS
Må jo også drive litt reklame for medlemmer her på forumet dvs. Fabian og butikken hans Racingstallen:
http://www.racingstallen.no/
De skaffer bremsedeler og felger ++++. Fabian har rimelig god peiling på MX5.
Steinar
Merkeverkstedene er ganske firkantete i hodet, de trenger tydeligvis reg. nr på bilen.
Det enkleste tipset: Finn deg en norsksolgt NB 1.8 sport 2001 eller nyere og bruk regnummeret på denne og bestill delene.
Var inne på hjemmesidene til IL motorsport i sted. Fant kun delenummerene på bakbremsene ifgl. en sprengskisse som lå på hjemmesida deres:
Skiver bak: NB2-70269
Klosser bak (med monteringssett): NB2-70266
Disse delene er jo veldig mye billigere dersom du bestiller de fra MX5 parts eller IL motorsport. Ca. 380 Eur + frakt for komplett sats med orginale Mazda skiver og klosser, Ca. 170 Eur + frakt for komplett sats uorginale. (Priser fra IL motorsport.)
PS
Må jo også drive litt reklame for medlemmer her på forumet dvs. Fabian og butikken hans Racingstallen:
http://www.racingstallen.no/
De skaffer bremsedeler og felger ++++. Fabian har rimelig god peiling på MX5.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
-
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 1278
Re: Delenummer på bremseklosser og bremseskiver til 04 Mazdaspeed
Jeg har 1.8 Sport /MSM bremser liggende som jeg har tenkt å montere på bilen min ila sommeren. Så jeg har nettopp sittet og laga meg ei liste over alle deler jeg må bestille i forbindelse med oppgradering/ overhaling av kalipere. Dessverre er den på pcen hjemme..
For å finne ut av dette, brukte jeg denne pdfen jeg har lagt ved: Du må da se på de som heter Sport suspension slik som Steinar skriver.
Jeg bestilte nye skiver og klosser fra Mx5parts rett før påske da de hadde en kampanje på dette. Litt usikker på om de fortsatt har det, men verdt å sjekke ut.
Edit: Måtte sjekke..
http://www.mx5parts.co.uk/discs-pads-pa ... -3052.html Ser ut som det fortsatt er tilbud på de. Husk at du slipper VAT, så prisen blir 216 GBP (+ frakt + moms osv)

For å finne ut av dette, brukte jeg denne pdfen jeg har lagt ved: Du må da se på de som heter Sport suspension slik som Steinar skriver.
Jeg bestilte nye skiver og klosser fra Mx5parts rett før påske da de hadde en kampanje på dette. Litt usikker på om de fortsatt har det, men verdt å sjekke ut.
Edit: Måtte sjekke..
http://www.mx5parts.co.uk/discs-pads-pa ... -3052.html Ser ut som det fortsatt er tilbud på de. Husk at du slipper VAT, så prisen blir 216 GBP (+ frakt + moms osv)
1990 Mazda MX-5 1.6 Classic Red
(x) 1971 Datsun 240Z
(x) 1971 Datsun 240Z