Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Var innom Biltema for litt siden, og kløpte selvlysende ringer som skal settes på foten på pærene. Dette skulle gi et fint blått lys etter at lysene var slått av. Hvorfor ikke tenkte jeg, kan prøve å se hvordan det ser ut. Resultatet ble at disse ringene løsnet under kjøring, skle ut på pærene, som ble overopphetet og eksploderte! Så nå er det et lag av pulver/støv og glass-splinter fra pærene inne i lyktene. Nå skal jeg ikke ta opp debatten om håpløse produkter og/eller feilinformasjon om produkter ved salg, da det ble sagt de skulle passe til alle biler/pærer. H4 er jo H4, enkelt og greit. Men heller i første omgang spørre om følgende:
- Er det mulig å rense/vanske lyktene. Han på verkstedet mente jeg måtte kjøpe nye lykter da man mest sansynlig kom til å ødelegge refletorene under vask mente han. Noen som har noen bra tips? Og om det går... hvordan demonterer/monterer man lyktene for slikt?
- Om det er viden kjendt at det ikke går, og at eneste løsning er å kjøpe helt nye lykter. Vet noen hvor man kan få tak i dem (noe som sikkert blir billigere enn å kjøpe gjennom en Mazda forhandler). Eller finnes det noen som har noen til salgs?
En ulykke kommer sjelden alene! Så vil bare melde at jeg for ikke lenge siden fant min MX5 på leca-blokker. Og borte var mine nye OZ Supertourismo GT felger med Marragoni Zeta Line dekk. Nok en påmindelse på samfunnets slumsider.
kondolerer.... sannsynlig litt arbeid med å fikse lyktene, dog bedre enn å kjøpe nye hos en Mazda forhandler, for det er jo håpløst...synd med felgene...
Takk for kondolanser. Det er alltid kjipt når skitt skjer. Men jeg er vel kommet over det værste sjokket, og lever med nytt mot og styling prosjekter ivente
Skal være så ærlig og innrømme at jeg ikke vet forskjellen på NB og NBFL. Det er ihvertfall en 1,8 L fra 1998. Som går under kategorien 1998-2000 modell.
Hadde ellers satt stor pris på tips om hvordan å ordne lyktene. OM det er noe spes jeg må tenke på osv. Eller hvor man eventuelt kunne finne denne infoen.
T-Bone wrote:Skal være så ærlig og innrømme at jeg ikke vet forskjellen på NB og NBFL. Det er ihvertfall en 1,8 L fra 1998. Som går under kategorien 1998-2000 modell.
NA er MX-5/Miata fra 1990-1997
NB er MX-5/Miata fra 1998-2000 som du da m.a.o har.(1999-2000 i USA der det ikke ble solgt noen 1998 modeller)
NBFL står for NB Facelift. 2001- 2005 (små justeringer på bl.a. lykter og front i forhold til NB)
NC kommer i 2006..
Eg brukte bare lunket vann og litt mildt såpevatten på mine gamle lykter på naen min... da blei dei gullings inni og fikk vekk dritten på insiden av glasset....
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Har en kompis som fikk mangel på lyktene sine på en gammel volvo. han demonterte disse og brukte autosol på crommen og glassrens på glasset utvendigt og innvendigt, blei nesten bedre enn nytt.. og en billig rep.
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Ville bare takke for svarene.. spesielt de to siste.
Har snakket med et par på verksted, som også tipset med vanlig vask med litt såpe. Så vi prøver det. Fint tips med ekstra puss av metall/crom, og glass