Har hørt at man muligens behøver et spesielt verktøy til dette. (Var litt mer trøblete å skifte dempere fremme, enn bak, gitt

Moderator: Styremedlemmer
Styrestaget er det ikke nødvendig å løsne, men du må løsne krengestaget.mojo-91 wrote:Jeg regner med man må få løs styrestaget før man går i gang med grorudmetoden?
Slik som dette: http://revlimiter.net/blog/2011/03/tie-rod-end-swap/
Denne metoden er kjent for å være mindre jobb.MiataMike wrote:Jeg brukte Longboltmetoden ifjor når jeg monterte coilovers, og jeg tror jeg brukte 20 min per side. Anbefales!
Ikke på min bil. :pMiataMike wrote:Det tar to min å ta av det plastdekselet
Jeg byttet mitt nylig da det gamle hadde revnet (kjøpte ny fra Kvernland for ca 850). Et par av skruene manglet fra før, en knakk da jeg prøvde å skru den ut og en annen da jeg skrudde den inn igjen (jeg satte den sannsynligvis skjevt). Så nå sitter den med to skruer på den ene siden og en på den andre, pluss et par under fangeren og en i bakkant. Autolink selger komplette sett med skruer, men først må jeg få de gamle ut... kan ikke si at jeg gleder meg til å prøve. Alternativet er å bore dem ut, lage nye gjenger og sette inn større skruer.MiataMike wrote:Det tar to min å ta av det plastdekselet