Flygende hollendere på norgesturne

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Miata Kløfta
0 RPM
0 RPM
Posts: 43
Joined: 28 Aug 2015, 21:07
Medlemsnummer: 1335
Status: Offline

Re: Flygende hollendere på norgesturne

Post by Miata Kløfta »

Hei
Hyggelig kjøre tur i dag med "Hollenderne" De kjørte ca kl 1000 fra Olavsgård, riksvei 4 til Gjøvik og vider til Kvitefjell. Veldig hyggelig gjeng.
Bilde tatt i fart. Sorry for litt dårlig kvalitet
Bilde tatt i fart. Sorry for litt dårlig kvalitet
#1999 Miata 1,8 Og 1998 mx-5 ??
#Medlem nr 1335
Demandred
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 176
Joined: 01 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 625
Location: Løten
Status: Offline

Re: Flygende hollendere på norgesturne

Post by Demandred »

Kan bekreftes at dette var meget hyggelige folk ja. Jeg ble med opp til Lysgårdsbakkene på Lillehammer og snudde nesa hjem der. Fikk snakket en del med noen engelskmenn som var med og en belgier som var i det lille følget jeg var med i. Engelsmennene fortalte om et par møter som de har på henholdsvis vår og høst der jeg brått fikk lyst til å være med, der pleier det å møte opp i overkant av 1000 biler hver gang!! Disse møtene blir holdt på Brooklands Racingcircuit, den banen er visstnok anerkjent for å være verdens første dedikerte bilracing-bane. For øvrig har de en litt annen vane enn oss når det gjelder å kjøre samlet på sommerturen. Hos dem er det opp til hver og en når de ville kjøre mellom to klokkeslett :?
DSC_0681.JPG
DSC_0680.JPG
DSC_0679.JPG
DSC_0678.JPG
Engelskmennene og belgierne er også litt mer heldige enn oss og kan få personlige skilter :shock:
Belgieren som var med i min lille del av følget hadde for øvrig et artig lite klistremerke i frontruta som bekreftet at han var en del av Guinness verdensrekorden som ble satt i Belgia for noen år siden med det jeg tror var ca 1500 biler som kjørte samtidig på en gammel flyplass. Folka fra Guinness lekte ikke rekordforsøk, de hadde sjekket hver eneste bil om den var original, var det noe utstyr eller modifikasjoner som ikke var fra Mazda i/på bilenså røk du ut av forsøket!! Artige folk var det i hvert fall.
Medlem nr.625
2016 Ford Mondeo 2.0
[x]1999 BRG
[x]2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI
[x]1990 - Classic Red : Anton
[x]1990 - Silver Stone
perhenn
500 RPM
500 RPM
Posts: 85
Joined: 30 Jul 2013, 10:40
Medlemsnummer: 1078
Location: Lillehammer
Status: Offline

Re: Flygende hollendere på norgesturne

Post by perhenn »

Demandred var på Olavsgård tirsdag og kjørte med BELGIERNE til Lillehammer der jeg koblet meg på. De ville se OL-anleggene så vi var oppe i Lysgårdsbakken. De kjører i puljer, ikke i samlet flokk. De hadde valgt E-6 til Kvitfjell. Fikk med meg 7 biler som jeg dro med til baksidevegene som er mer MX-like. Kjørte opp til Tretten, da er det 20 km til Kvitfjell.
Det var planlagt å kjøre E-6 til Oppdal der de skulle kjøre ned Sunndal. Anbefalte å kjøre over Ringebufjellet og Folldal til Hjerkinn, mye heftigere veier. Tipset også at de måtte kjøre opp på Dalsnibba etter at de hadde kjørt fra Geiranger.
Mange fine MX-er og hyggelige folk.
Per H
MX5 NB 2003 Cerrion Silver metallic
BMW X1 Xdrive 2011
Honda ANF 125 (på hytta)
User avatar
vidarlavoll
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 662
Joined: 20 Jul 2010, 11:50
Medlemsnummer: 886
Location: Nærsnes, Røyken
Status: Offline

Re: Flygende hollendere på norgesturne

Post by vidarlavoll »

Traff en gjeng på vei ned Rv55 (Sognefjellet - Fortum), smale svingete vestlandsveier, mange smil å se i kortesjen
Post Reply