Foruten det sedvanlige oljeskift med originalfilter, så har jeg hatt liggende til modning i vinter en original rain rail innkjøpt fra MX5 Parts. Siden jeg bruker hardtop om vinteren hastet det ikke, men jeg så at det var sprekker i rain railen, satte på litt gaffatape som midlertidig fix, men i dag var det ferie, opphold og passe med skyer, så da skulle den til pers.
Tok noen bilder, poster disse som prosjektdokumentasjon, samt en liten "how to" for de som har lyst til å prøve seg på jobben. Viste seg å være enklere enn fryktet

Først var det å plukke ut setene, men så var det jo faktisk aller først behov for å fjerne pyntebøylen og vindbreakeren bak setene. Bolten der er lang med mange skiver, så da er det greit å ta noen bilder så det blir rett når det kommer tilbake igjen (det var forrige eier som satte på denne, så dersom noen har samme bøyle og har dokumentasjon på hvordan boltene skal stå, så mottas innspill med takk!
UNDER selve pyntebøylen som avsluttes med et påsveiset lite rør som festebolten går ned i, ligger en tykk skive an mot karosseriet, antar det er for å spre belastningen fra pyntebøylen og skape stabilitet, bøylen fungerer jo i hovedsak som karosseriavstivning, og er IKKE noe å gå rundt på taket med.....

Her er skiven som ligger nedi festepunktet: