Hei Øivind og alle andre, takk for oppmuntring og støtte! Bilen er nå på veien igjen, etter rustreparasjon av skjerm, dør, kanaler og hjulbuer bak.
Blir for mange bilder å laste opp alle, men her er et lite utvalg:
Et lite "luring" sted hvor rusten fant en mulighet, som ga vannlekkasje inn i hulrom videre nedover:
Vannet forsvant jo ned hit....
Etter diverse rekonstruksjon og før påsetting av ny utvendig kanal:
Ny kanal og småsveising av hjørnene av førerdør:
Ny skjermkant bak venstre:
Ny skjermkant og ny ytre kanal høyre:
Og så en liten overraskelse, fjær bak som var knekt både oppe og nede ....så begge fjærer byttet...
Byttet frontrute også, når vi først var i gang, relativt dårlig sikt i motlys med den gamle...
Men det ble jo hel ved til slutt, EU godkjent i april, helt uten feil
Kommentar fra NAF kontrollørent; meget god bil, men litt slitent eksosanlegg.
Så nå har jeg kjøpt det og, men venter til det går istykker før jeg bytter det.
Neste generasjon var helt OK fornøyd med at bilen kom på veien igjen, siden han tok lappen i begynnelsen av mai...
Så da så jeg ikke stort til den bilen på en stund...
Var forsåvidt bare rett og rimelig, han har vært med og reparert på denne bilen de siste åtte år, kan ikke dy meg for å sitere bildet i starten av tråden:
Dengang byttet jeg den fjærende "innmaten" i høyre sidespeil, det har nå gjort en gang til, det kan altså konstateres at disse fjærene
http://www.autolinkmx5.com/door-mirror- ... 5618-p.asp holder i 8 år når man kjører hele året.