Jon's Miata
Moderator: Styremedlemmer
Re: Jon's Miata
Må innrømme at dette ser veldig kult ut. Hvordan er dette å kjøre med ?
Og gratulere med gjennomført kapping. Er vel ikke bare bare å sette i gang med det første kuttet :p
Og gratulere med gjennomført kapping. Er vel ikke bare bare å sette i gang med det første kuttet :p
1990 1.6
Re: Jon's Miata
Takk for det!GTX-Lars wrote:Ser utrulig bra ut!
PS! Innmaten i Volvolista frå Biltema ruster overraskande lett. tenker då ifht rustrenning osv...

Haha, Tyskerstrekk? Er vel minst like vanlig å strekke dekk på japsebiler er det ikke?Stalfa wrote:Mye lekkert, men Tyskerstrekken er jeg ikke helt med på,

Er helt konge å kjøre med!helly wrote:Må innrømme at dette ser veldig kult ut. Hvordan er dette å kjøre med ?
Og gratulere med gjennomført kapping. Er vel ikke bare bare å sette i gang med det første kuttet :p


Hadde en liten cruisetur her om dagen og fikk tatt noen litt bedre bilder. Blir nok en skikkelig photoshoot ganske rett etter påske

IG: @jonsmiata
- Anders
- Mx5-miata Styret
- Posts: 716
- Joined: 13 Dec 2013, 18:03
- Medlemsnummer: 1121
- Location: Grimstad
- Status: Offline
Re: Jon's Miata
Selv om jeg helt ærlig ikke liker akkurat denne typen felger synes jeg dette ble råtøft!
Pleier også å være skeptisk til slike skjermbreddere, men merkelig nok synes jeg dette ble ganske pent. Passer jo bra sammen med annen styling på bilen, og ser godt gjennomført ut alt sammen. Tommel opp.

2007 MX-5 1,8 True Red PRHT
1991 Miata 1,6 British Racing Green Special Edition 3976/4000
1994 Miata 1,8 Brilliant Black
GuardianDesigns.eu - Instagram - Facebook
1991 Miata 1,6 British Racing Green Special Edition 3976/4000
1994 Miata 1,8 Brilliant Black
GuardianDesigns.eu - Instagram - Facebook
- Sunnmøring
- 2000 RPM
- Posts: 260
- Joined: 19 Nov 2013, 18:26
- Medlemsnummer: 1120
- Location: Ålesund\Eidsdal
- Status: Offline
Re: Jon's Miata
Tøft å sjå denne få internasjonal oppmerksomheit på Topmiata si facebook side!
https://www.facebook.com/TopMiata
https://www.facebook.com/TopMiata
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
Re: Jon's Miata
Gøy det ja! Har blitt litt oppmerksomhet på sosiale medierSunnmøring wrote:Tøft å sjå denne få internasjonal oppmerksomheit på Topmiata si facebook side!
https://www.facebook.com/TopMiata

Har ikke fått gjort noe særlig med bilen i det siste, men andre påskedag var første treffet for sesongen. Et lokal treff i regi av Bergen Gatebilklubb.

Hadde en liten photoshoot med en kompis i uken.

IG: @jonsmiata
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Re: Jon's Miata
Vanvittig fin bil, må være en av kongerikets fineste, og flotte bilder




.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3212
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jon's Miata
Fint når det er så gjennomtenkt og gjennomført. 

2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
-
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 05 Jan 2011, 20:31
- Medlemsnummer: 982
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Jon's Miata
Du kan prøve Rubberstyle; http://www.rubberstyle.com/?page_id=3386. Einaste faren er at dei kanskje vil selge deg 100m eller at prisen for 4m er dyrare enn for 100m for dei må kappe den opp...Jon wrote:Takk for det!GTX-Lars wrote:Ser utrulig bra ut!
PS! Innmaten i Volvolista frå Biltema ruster overraskande lett. tenker då ifht rustrenning osv...Hmm.. Søren.. Har du noe tips om andre kantlister som er bedre? Syntes egentlig de så greit ut, men hvis de ruster inni, så skulle jeg gjerne hatt noen andre.

2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
Re: Jon's Miata
Update!
Har ikke skjedd de store endringene i det siste, men har gjort litt så er vel på tide med en liten oppdatering.
Måtte jo på med original dempere i forbindelse med pkk og hadde av tannstangen når jeg fjernet pakningen, så måtte ta en hjulstilling. MYE styr å få den opp på bukken, da den helt klart ikke er laget for lave biler, men etter å ha strandet ett par ganger kom jeg meg oppå til slutt. Burde hatt noen nye bolter i bærearmene så var egentlig kun spissingen jeg justerte, resten var noenlunde greit.
Neste treff for sesongen var Vårmønstringen i Bergen. Kan ikke så mye om bilvask, så er ikke den mest kresne på bilpleieprodukter, men ble egentlig ganske fornøyd med resultatet etter å utelukkende ha brukt Biltema produkter.
Stilte ut sammen med Bergen Gatebilklubb.
Var ikke fornøyd med luftfilter plasseringen min, så laget meg et oppsett som jeg håper muligens er litt kaldere. Tar ihvertfall mindre plass, så om ikke annet syntes jeg det ser bedre ut. Kappet den originale 90°gummislangen, satte luftmengde måleren midt i den og brukte et 90° alurør for å få luftfilteret nedi der som servopumpe og a/c kompressor tidligere stod.
Var ute å hadde en photoshoot med en fotografkompis og tok noen kjørebilder. Jeg ser jo aldri bilen i bevegelse, så dette er vel mine favoritt bilder av bilen så langt.
Så var det klart for Gatebil Våler.
Fikk tredje plass i Asiatisk Øvrige.
Men den største oppturen den helgen fikk jeg da jeg fant denne lille lappen under vindusviskeren. Så hvis det er noen her som leser Gatebil Magazine, så kommer det en reportasje om min bil i løpet av året. Vet ikke når enda, så venter i spenning.
Photoshoot med Gatebil Magazine.
Da jeg kom hjem igjen fra Våler fikk jeg endelig montert gullskruene til toppdekselet, som jeg har hatt liggende alt for lenge etterhvert. Ble meget fornøyd, men vurderer å lakkere toppdekselet og "pluggledning dekselet" samme farge slik at det mer eller mindre ser ut som én del. Har ikke helt bestemt meg for farge enda, men det kommer nok.
Har ikke skjedd de store endringene i det siste, men har gjort litt så er vel på tide med en liten oppdatering.
Måtte jo på med original dempere i forbindelse med pkk og hadde av tannstangen når jeg fjernet pakningen, så måtte ta en hjulstilling. MYE styr å få den opp på bukken, da den helt klart ikke er laget for lave biler, men etter å ha strandet ett par ganger kom jeg meg oppå til slutt. Burde hatt noen nye bolter i bærearmene så var egentlig kun spissingen jeg justerte, resten var noenlunde greit.
Neste treff for sesongen var Vårmønstringen i Bergen. Kan ikke så mye om bilvask, så er ikke den mest kresne på bilpleieprodukter, men ble egentlig ganske fornøyd med resultatet etter å utelukkende ha brukt Biltema produkter.
Stilte ut sammen med Bergen Gatebilklubb.
Var ikke fornøyd med luftfilter plasseringen min, så laget meg et oppsett som jeg håper muligens er litt kaldere. Tar ihvertfall mindre plass, så om ikke annet syntes jeg det ser bedre ut. Kappet den originale 90°gummislangen, satte luftmengde måleren midt i den og brukte et 90° alurør for å få luftfilteret nedi der som servopumpe og a/c kompressor tidligere stod.
Var ute å hadde en photoshoot med en fotografkompis og tok noen kjørebilder. Jeg ser jo aldri bilen i bevegelse, så dette er vel mine favoritt bilder av bilen så langt.
Så var det klart for Gatebil Våler.
Fikk tredje plass i Asiatisk Øvrige.
Men den største oppturen den helgen fikk jeg da jeg fant denne lille lappen under vindusviskeren. Så hvis det er noen her som leser Gatebil Magazine, så kommer det en reportasje om min bil i løpet av året. Vet ikke når enda, så venter i spenning.
Photoshoot med Gatebil Magazine.
Da jeg kom hjem igjen fra Våler fikk jeg endelig montert gullskruene til toppdekselet, som jeg har hatt liggende alt for lenge etterhvert. Ble meget fornøyd, men vurderer å lakkere toppdekselet og "pluggledning dekselet" samme farge slik at det mer eller mindre ser ut som én del. Har ikke helt bestemt meg for farge enda, men det kommer nok.
IG: @jonsmiata
Re: Jon's Miata
Må si bilen har blitt veldig bra
eneste jeg savner er egentlig low profile lykter, men sad Sam modifikasjonen gjør mye kontra oem likevel.

-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Re: Jon's Miata
Ligger noen biler bak deg ved Elvestad. Ser fordømt bra ut!
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Re: Jon's Miata

-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Jon's Miata
De Border SP-1 stolene, passer de fint i MX5'en uten at de er for brede ved skuldrene?
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae