Tüv-godkjent Rotrex
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
30K er nok for Rotrex kittet.Stalfa wrote:30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
Jeg tror ikke bilen er til salgs.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Rudolf wrote:30K er nok for Rotrex kittet.Stalfa wrote:30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
Jeg tror ikke bilen er til salgs.
Erik
Prisen er nok betydelig høyere for hele bilen enn de 30 000,- for Rotrex-kittet da.Bilen er i øvrigt sat til salg, da det er blevet tid til et nyt projekt, så interesserede kan skrive til jeppe@rimmen.dk

Jeg gav til sammenligning ~23 000,- NOK med alt inkludert (frakt & moms) fra statene.
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Du mener artikkelforfatter driver med feilinformasjon, eller kommenterer du på inneholdet i artikkelen uten å ha lest den?Rudolf wrote:30K er nok for Rotrex kittet.Stalfa wrote:30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
Jeg tror ikke bilen er til salgs.
Selvfølgelig var 30,000dkk for Rotrex kittet.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Du må nok regne omtrent det dobbelte for f.eks. TDR sitt kit som ser ut til å være det mest komplette du får tak i.Legendary wrote: Jeg gav til sammenligning ~23 000,- NOK med alt inkludert (frakt & moms) fra statene.
\\Stian
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
TDR sitt kit ser veldig bra ut, men det dobbelte er det ikke verdt. Kraftwerks sitt kit er jo også komplett, alt funker ut av boksen, men har et noe dårligere lagt opp intercooler-system. Liker også TDR sin Rotrex-festebrakett bedre. Skal visstnok være mulig å få kjøpt denne separat.Stalfa wrote:Du må nok regne omtrent det dobbelte for f.eks. TDR sitt kit som ser ut til å være det mest komplette du får tak i.Legendary wrote: Jeg gav til sammenligning ~23 000,- NOK med alt inkludert (frakt & moms) fra statene.
\\Stian
Må riktignok anskaffe standalone ECU og dertilhørende tuning for å få optimal effekt!

-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Enig i at 50k for et kompressor-kit begynner å bli latterlig mye penger.
Men så inneholder TDR sitt kit en del mer en Kraftwerk sitt.
TDR- >
En del ekstra som ikke kommer i Kraftwerk sitt kit -> eksos-varmeskjold, hood lift kit, IC.......
Kraftwerk har vel sluttet å prdusere sine kit for NA afaik. De er iallefall i backorder.
Men så inneholder TDR sitt kit en del mer en Kraftwerk sitt.
TDR- >
Code: Select all
Rotrex C30-84 blower with 80mm 4-rib pulley
Auto tensioner supercharger mounting system
TDR air to air front mount intercooler
TDR custom radiator air flow panels
Stainless steel intercooler piping
Custom silicone hoses including a cold air intake system with K&N filter
Custom fender mounted supercharger oil cooler setup
Supercharger oil reservoir with hoses and fittings
TDR Insulated Header Heat Shield
TDR oil catch can system
TDR plug and play fuel and timing card engine management
TDR custom fuel injectors
Walbro 190lph fuel pump and strainer kit
NGK Spark plugs
TDR polished dual hood lift kit
Kraftwerk har vel sluttet å prdusere sine kit for NA afaik. De er iallefall i backorder.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Det passerer faktisk 50 000,- med frakt og moms. Sjukt.
Header-varmeskjold finnes det jo delte meninger om. Lite poeng å montere det i kalde Norge. Hood lift kit koster jo skarve tusenlappen, og har jo ingen effekt annet enn at det er kjekt å ha. Liker allikevel all innsatsen TDR har lagt i kittet med detaljerte instruksjoner og løsninger, bare synd prisen er så latterlig høy.
"Back order" betyr jo bare at det er tomt på lageret, men at delene er bestilt og på vei til butikken.
Skulle jeg kjøpt på nytt, ville jeg sourcet alle ønskelige deler selv og satt sammen et eget kit. Litt mer jobb, men mye penger å spare. Det ligger jo faktisk fullstendige instruksjoner av hele installasjonsprosessen på nett.
Header-varmeskjold finnes det jo delte meninger om. Lite poeng å montere det i kalde Norge. Hood lift kit koster jo skarve tusenlappen, og har jo ingen effekt annet enn at det er kjekt å ha. Liker allikevel all innsatsen TDR har lagt i kittet med detaljerte instruksjoner og løsninger, bare synd prisen er så latterlig høy.
"Back order" betyr jo bare at det er tomt på lageret, men at delene er bestilt og på vei til butikken.
Skulle jeg kjøpt på nytt, ville jeg sourcet alle ønskelige deler selv og satt sammen et eget kit. Litt mer jobb, men mye penger å spare. Det ligger jo faktisk fullstendige instruksjoner av hele installasjonsprosessen på nett.
- Bubba
- 6500 RPM
- Posts: 604
- Joined: 11 Sep 2013, 16:44
- Medlemsnummer: 1107
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
På dette forumet forteller Rimmen mer om bilen og prosessen for godkjenning i Danmark:
http://clubroadster.net/vb_forum/89-roa ... y-car.html
http://clubroadster.net/vb_forum/89-roa ... y-car.html
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Enig.Legendary wrote:Skulle jeg kjøpt på nytt, ville jeg sourcet alle ønskelige deler selv og satt sammen et eget kit. Litt mer jobb, men mye penger å spare.
Og utgiftene blir spredd utover i tid. :p
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Bubba
- 6500 RPM
- Posts: 604
- Joined: 11 Sep 2013, 16:44
- Medlemsnummer: 1107
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Prisen er nok litt høyere for hele bilen ja. Her er annonsen:Stalfa wrote:Du mener artikkelforfatter driver med feilinformasjon, eller kommenterer du på inneholdet i artikkelen uten å ha lest den?Rudolf wrote:30K er nok for Rotrex kittet.Stalfa wrote:30,000dkk var ikke ille. Hvem kjøper Rimmen sin bil og importerer den til Norge?
Jeg tror ikke bilen er til salgs.
Selvfølgelig var 30,000dkk for Rotrex kittet.
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aid ... Mazda+MX-5
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
http://www.sps-motorsport.com/selger tuv-godkjente Rotrex kit.
For NA8 er c30-74 som selges. NA6 kommer vist med noe fra c15-serien.
Man må få det godkjent på bilen hos dem, men man kan f.eks. montere kittet selv her hjemme først.
Noen fortalte meg at man kunne bare glemme å møte hos dem for tuv godkjenning med coilovers som ikke var tuv godkjente.
Kittet skal de vist ha 6000€ for og kitt inkludert montering 8000€. I prisene på det kittet er det vist radiator og klutsj også.
Godkjenningen koster 500€
De bruker ME221 som motorstyring, så ikke noe jalla-piggy-back-hjemmelodding. :p
Kittet kommer med 170hk fra dem. Jeg _antar_ at de leverer med en restriktor for å klare det.
Man må selvfølgelig igjennom prosessen med staten for å få dette godkjent. Men papirflyterne der loggrer vanligvis villig om du har noe som er tuv godkjent.
For NA8 er c30-74 som selges. NA6 kommer vist med noe fra c15-serien.
Man må få det godkjent på bilen hos dem, men man kan f.eks. montere kittet selv her hjemme først.
Noen fortalte meg at man kunne bare glemme å møte hos dem for tuv godkjenning med coilovers som ikke var tuv godkjente.
Kittet skal de vist ha 6000€ for og kitt inkludert montering 8000€. I prisene på det kittet er det vist radiator og klutsj også.
Godkjenningen koster 500€
De bruker ME221 som motorstyring, så ikke noe jalla-piggy-back-hjemmelodding. :p
Kittet kommer med 170hk fra dem. Jeg _antar_ at de leverer med en restriktor for å klare det.
Man må selvfølgelig igjennom prosessen med staten for å få dette godkjent. Men papirflyterne der loggrer vanligvis villig om du har noe som er tuv godkjent.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn