
Jeg heter Jimmy, er fra Vinterbro og er 23 år

Har en instagramprofil som jeg legger ut mye bilder

Tenkte det var på tide at jeg lagde meg en liten byggetråd på denne bilen da den har fått mye oppmersomhet

Bilen er en -91 mod Na Miata som har fått gjennomgått ganske mye mens jeg har hatt den, kommer til å lage en lang tråd som går igjennom hele perioden jeg har hatt den, og kommer til å legge inn nye bilder innemellom osv etterhvert som jeg finner de

Ganske rotete nå, men rydder opp litt etterhvert som jeg får lagt inn nye ting

Her har dere ett bilde av hvordan bilen ser ut for øyeblikket, så starter jeg tråden under det

Dette er da hvordan bilen så ut etter en god vask når jeg kjøpte den, bilen hadde stått rolig i ca 5 år i en garasje

eneste som var gjort med den utenom lakkering var stylebar og 17" hjul, pent eksemplat mtp at eneste "rusten" jeg fant på den var overflate der batteriet hadde gnisset imot karosseriet

fargen er som jeg fikk høre en gråfarge fra audi

Rotete og j****g nedi her, og med ett varmluftsinntak og greier


Jeg greide jo selvfølgelig ikke å holde meg lenge før jeg bestilte litt deler til bilen

V-maxx Xtreme coilovere, cat delete, bremseklosser og toppdekselpakning

Tok ikke lang tid før dette ble satt på bilen


Var også innom Fabiz her på forumet og kjøpte meg en frontleppe

Har de her liggende enda, selger felgene om noen ønsker

Men ingen grunn til bekymring, hadde allerede funnet hjul som jeg bare måtte hente, og dekk hadde jeg liggende


her med 16x9 et15 med 5mm spacere
Her med 205/40r16 dekk



Hvis noen lurer så heter felgene Borbet A og er 16x9 et15 hele veien rundt, med 5mm spacere så endte jeg på et10

finner man en gammel bensinstasjon så kan man ikke kjøre forbi kan man vel

Her er jeg i oslo entur og menger meg Tesla'er mens jeg er på jobb


Hadde en turbo liggende og greide rett og slett ikke å dy meg i å ta ett bilde

er vel fler her enn bare meg som har mer enn en sommerbil?


Og så det obligatoriske bildet for senka biler

Begynte så å lage meg noen sidesplittere, da jeg ikke var fornøyd med de som er på markedet

Ble veldig fornøyd med resultatet, synes det ga bilen en mye mer aggresiv look

Her var jeg på nygårdskrysset da jeg fikk selskap av ett par andre fra forumet her


med den utsikten her så greier man jo ikke å la være med å ta ett par bilder

Fikk også en ganske kul reaksjon fra en veldig populær Miata side på instagram


og så nermet jo vinteren seg da

og sånn som jeg lå ann akkurat da, så hadde jeg desverre ikke råd til å kjøpe en annen bil for vinterbruk, så da får man gjøre det beste ut av det man har


begynte med å lage meg egne topphatter for å få hevet bilen

fikk nå litt høyde med de


bestemte meg så for å ha litt rallystil på bilen igjennom vinteren



måtte jo teste framkommeligheten litt også da

Etter å ha vært på Amazon entur så greide jeg ikke å dy meg


Og da kom vinteren


Og jeg fikk gjort litt mer med "Rallystuket"

Var ute å lekte litt med noen venner også


Selvfølgelig så måtte jo dette skje


Glatt bakke som både jeg og en BMW X5 seila nedover, og ingen av oss greide å stoppe... eller, X5'en fant jo selvfølgelig en tørr flekk da


Skadene var da heldigvis ikke store, men det var beløpet jeg fikk fra forsikringen




fikk da byttet til meg en Audi A4 B5 mot Pajeroen jeg hadde som forrige bruksbil

Mulig de ikke liker at man pendler med ett lite monster av en bil på 38,5" hjul

Mens bilen først var i garasjen, og jeg ikke måtte bruke den lengre, så fikk jeg gjort veldig mye på den


Grovretting Ferdig


Fikk hentet meg en bil til


Noen som ønsker å kjøpe hjulene som satt på denne? 16" uten skader med bra dekk

Delene fra den røde bilen kom alikevel godt med

Ble også ett lite biltreff som jeg arrangerte i mellomtiden, måtte jo leke litt

Er jo diger den bilen min i forhold til meg......


Kjøpte meg nye felger også



Ble oppbevart trygt til de skulle på bilen

Prøvde de så på delebilen, for å se hvor ekstremt det så ut

Ble også GV replika baklys på bilen

Nye fjærer og topphatter til coiloverne
Arp studs og Muttere med spikes

Og hardtop vinge

Og der fikk jeg endelig bredderne



Testing Testing


fikk også laget fester for baklysene og rammen


så den delen alle som skal bredde bilen sin gruer seg til

Gikk egentlig veldig enkelt da

-Teipet bakskjermen
-Merket opp hvor bredderen og skruene til den skulle være
-Merket hvor jeg måtte kappe innenfor det for å ha plass til hjulet
-kappet så ut ett tynt stykke ytterst på buen for å skille inner og ytter laget
-Kappet så ut det jeg hadde merket av på det ytterste laget
-Lagde snitt innover i innerlaget slik at jeg kunne brette det ut og opptil ytterbuen
-punktet det så fast
-Fyllte inn med stål triangler jeg lagde for å få det tett fra undersiden
-kappet så av det overflødige og lot ca 0.5-1cm være igjen
-fuget så på denne kanten med karosserilim for å få det helt tett
Slapp da varmegang i bakskjermen ved å ikke sømsveise

Ute på prøvetur med en kompis før lakkering

Og måtte jo svinge innom vekta for morroskyld

Ferdig lakkert



Fargen ble en nydelig lillafarge som en kompis blandet for meg, bilen ser svart ut når det ikke er så mye lys på den

Da var det rett hjem for å sette den sammen, hentet bilen på fredags kveld, og ville jo ha den med på rudskogen på lørdag

Her ser dere også Runabout M2 speilene jeg kjøpte meg

Bilen nermer seg hel igjen





Og så prøveturen midt på natta inn i ski entur


Kom oss endelig fram på Rudskogen da





står her sammen med Jon og en til

Hjemme igjen


De to bildene her er det akkurat 1 mnd og 1 dag imellom


Fant tilogmed ut at jeg kunne parkere på ski storsenter uten å være redd for parkeringsbulker



Noen som mener man ikke har plass til stor hund i en Miata?

Ble stoppet




Eneste de sa var at jeg ikke hadde lov å ha skiltet mitt i ruta, men siden jeg hadde med strips og kunne flytte det ned med en gang så slapp jeg unna med bare en advarsel


Kan dere tro det




En vanlig dag hjemme



Likte å se bilen fra denne vinkelen nå


Kompis som sperret meg og en kompis inne



Og er litt skummelt å kjøre sammen med han her til Sverige

Sikkert noen som er nysgjerrige på det her

så ja, bilen min ser hysterisk morsom ut med original dimmensjon på hjulene

selvom jeg hadde på 5cm spacere bak

den vanlige utsikten

Her har dere grunnen til at bilen min sto på originalhjul

måtte ha på noe ny brukt gummi

bare jeg som kjører med brukt bummi her



Så arrangerte TBG-Stance ett biltreff i Tønsberg, måtte jo dra dit

Var utrolig morro å slå av en prat med denne karen, utrolig jordnær og koselig person

Morsomt å se bilder som folk sender meg

Moss Horten ferja var ikke bare bare


fikk av en eller annen merkelig grunn stå oppe

Ble kjent med en svenske på veien til Tønsberg


Må jo innom tyrigrava på amcar treff også da


Fikk en snapchat fra dama mens jeg var der

Helt greit reflekterende tak

På vei hjem fra den photoshooten i oslo så greide jeg jo å knuse bunnpanna på en broovergang da

jeg sa spesiellt ifra til forsikringen om at bilen var veldig lav, så når falken kom for å hente meg...
Jeg siterer "Det står i papirene mine at bilen er lav, men fy f***

han synes heldigvis at det var veldig morro med en utfordring da


Var heldigvis fort gjort å bytte bunnpanne på bilen når jeg fikk den hjem

Fikk også stilt ut bilen min for Børning 2 premieren i ski sentrum



Her kommer det litt bilder fra da jeg var så heldig å få stille ut bilen min på standen vår på oslo motorshow

står her å gjør klart litt


Og her var man på vei hjem igjen


Sånn som det her sto den i garasjen enstund nå i vinter mens den ventet på at jeg skulle gjør den lovlig

men sånn er det vel når bilen blir brukt daglig


Og så ble den tilslutt hevet, for så å få på noen hjul som er 4.99% for store, akkurat innenfor 5% regelen

Sitter nå å venter på å få inn penger nok til seter, belter og skiver+klosser sånn at jeg kan ta meg en tur på SVV

Lurer også på om det er noen her som får tak i Pirelli dekk av den spesielle typen med litt rabatt



Får ta en liten pause nå og legge ut mer når jeg får tid

