Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er det noen i Fredrikstad-Sarpsborgområdet som er flink med miata-kalesjer. Noen ganger drypper det fra gummilistene over døra på bilen min, og jeg mistenker at det kan ha med krympet kalesje å gjøre. Gummilistene er nemlig helt hele og myke.
Kalesjen er litt slitt, noen små revner og nålehuller, men det kommer ikke vann inn gjennom disse. Jeg ville ikke vært overrasket om kalesjen er fra 89, da bilen ble produsert, men det står 98 på venstre side av plastikk-bakruta..
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Jeg kan se mye mer av gummilistene på kalesjen når jeg står ved siden av bilen. Jeg tror at kalesjen er krympet, og at den drar gummilistene oppover. Dette gjør at vann legger seg oppå gummilista og renner inn i bilen. Når det ikke er varmt i været er kalesja ganske trang å lukke.
Jeg har lest en del om å skifte kalesje, og jo mer jeg leser jo mindre lyst har jeg på å utføre jobben alene.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover