Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
På vei hjem i dag bestemte hovedlysene seg for å falle ned. Måtte trykke på knappen i midten av dashbordet for å få de opp. Lysene kommer av / på med brytere, men de nekter å gå opp. Glad dette ikke skjedde i vinter
Under rattstammen er der eit svart rele - litt større enn vanlige rele. Det styrer løfting og senking av hovvedlyktene.
Spark litt borti det, eller slå litt på det og sjå om lyktene poppar opp. Om ting skjer når du herjar med releet kan du vere sikker på att du har funne problemet.
Problemet er at loddingane sprekk opp inne i releet. Eg gjekk over å varma alle loddingane, og problemet løyste seg.
Mulig det går an å steike det i ein steikeovn på 100++ grader for å smelte loddingane også, men det er på eige ansvar
NB: Trur det er kun Mx5 (euro spec?) som har dette systemet - min delebil, som er ein miata hadde ikkje dette releet.
Det var en sikring som var problemet. R.FOG 10A sikring nede med pedalene. Byttet denne og alt var ok.
Helt til nå i mai.. Fikk samme problemet, byttet sikringen og alt var ok i en dag før den rauk igjen.
Har fått tak i tegning over kresten. Koblet av tåkelyset bake, brytere og andre ting som er på samme krets. Fortsatt samme feil.
Noen som er veldig kjent med hvor ledningen fra R Fog går? Jeg fant ikke noe skade på den så langt jeg klarte å spore den.