Har no eigd min NC i 2,5 år, så muligens på tide å lage en tråd på den!

I desember 2014 kom en 2009 NC 1.8 PRHT i Stormy Blue Mica i innbytte på Mazdaforhandleren der e jobber. Bilen hadde vært innom på verkstedet ved ett par anledninger før, så viste om bilen, og har likt den heilt siden første gang e så den! Hørte med en selger om ka dei skulle ha for den, og prisen endte opp 15.000 kr mindre enn den billigste NC'n på finn.no! Blei da utrolig fristende å kjøpe den, og etter å ha lånt den med hjem ei helg, så blei det ny bil!
Bilen var ikke den mest strøkne, (den blei solgt ny i Roma!) og hadde tross alt gått 76000km når e kjøpte den.
Med bilen fulgte det med noen veldig kantkjørte 17'' OZ felger som ikke var heilt etter min smak, den var godkjent senket med 30mm senkefjører fra eibach på original dempere (så den lente seg skikkelig i svingene...) og full original Mazdastyling rundt bilen. Den har også en eller annen ettermontert bakpotte som sitter aaaaalt for langt inne i fangeren!
Etter over 2 år i mitt eige, og ingen forandringer, fant e omsider ut at no måtte d gjøres litt endringer for at bilen skulle bli ''min''!
Hadde lenge siklet på Japan Racing JR12, så dei var det første som blei bestilt!
Har også alltid vært svak for ducktail spoiler, så det måtte man såklart ha på bilen! Siden e alltid har syntes at bilen krenger for mye, så blei det bestilt og montert H&R Monotube coilovers! Bilen blei senket litt lavere enn den sto med 30mm fjærene, så ikke heilt ubrukelig høyde mtp veiene her i Ålesund. Flyttet også ned skiltet for at den ikke skulle være heilt lik alle andre NC'er Planen videre er å få bilen meir ''sportslig''.
Her er en mulig plan:
*Demontere lykter foran og lakke svart innvendig.
*Midtre og bakpotte fra Racing Beat.
*Chassis braces i motorrom, bagasjerom og under bil.
*Kraftigere stab.stag, foringer etc.
*''Gateslicks'' typ Toyo R888.
*Muligens nye stoler og belter inni bil til bruk ved banekjøring.
*BBR GTI Super 175!

*Oppgradering av bremser.
*Fikse div lakkskader rundt om på bilen!
*Og sikkert mer som blir lagt til lenger ut i eierskapet

Dette kommer da ikke til å skje med det aller første, da det kreves en del tid å ikke minst penger, men det er ihvertfall dette som er tanken med bilen fremover, så får vi se ka som skjer.
