Luftfilter

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Status: Offline

Luftfilter

Post by 91BRG »

Noen som har forslag på noen filterkitt til mx'en? Helst med varmeskjold, A'pexi har vell det? Sikler litt etter JR sitt direct intake kitt men synes det er noe dyrt. Er også på jakt etter Stab-stag, forslag? :?:

Morten
PKD
2000 RPM
2000 RPM

Post by PKD »

Jeg har Pipercross på min (fra MX5-parts)., og der følger med et blankpolert varmeskjold. Bakdelen er at det blir litt trangt på biler med servo, men med litt modifisering av festene går det bra. Vil forresten anbefale å lage festene selv, siden de medfølgende er litt "vinglete".
JIN91BRG
500 RPM
500 RPM
Medlemsnummer: 24

Post by JIN91BRG »

Racing Beat !
Bytter ut den gamle filter-kassa med et fint buet rør med K&N filter i enden. Ser bra ut og gir en herlig lyd. Testvinner i "Sport Compact Car Magazine" Best lyd og mest HK for pengene.
JIN 91'BRG
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM

Post by Pacmania »

har montert KN filter på min.. passformet på det kitet var egentlig helt på tryne. Kjører nå med en festebrakett istetedet for 2 som følger i kitet.. Lyden er bra.. sånn effekt messig mener jeg at det ikke er no forskjell.. men en kamerat som satt på mente at det var litt mer futt.. usikkert.. kansje 1hk hvis man er heldig.. kostet ca 1500kr fra Crazytuning.. mx5 klubben har rabatt der så du kan ringe eller sende mail til dem.. De er flinke på levering værtfall ;) Tror dem er i trondheim frem til torsdag på bizzniss.. ikke mange som kjører nissan skyline r32gtr oslo-trondheim på vinterføre :mrgreen:
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
TurboMx5
1000 RPM
1000 RPM

Post by TurboMx5 »

De er i Trondheim for å bremse Skylinen. De skal lage antakeligvis en film som viser prosessen om denne Skylinen fra original til en skikkelig værsting. Bilen er skikkelig stygg slik den er nå. Den er knallrosa!!! Blir nok full oppgradering på denne bilen.... De har fått sponsorer slik som Thrust, Greddy og Apexi. Hjelper godt med sponsorer. Tror ikke det det er helt gratis å tune en slik spesiell bil.
-Remi-

X-1992 Mx5 Turbo
2014 Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive
2004 Toyota Avensis st.v.
X-1992 Mx5 Turbo (2001-2004)
91BRG
4200 RPM
4200 RPM

Post by 91BRG »

Var en tur å så på den rosa pantern igår, de har mye arbeid framfor seg men det tror jeg de fikser ganske bra. var vell 205dekk på 9" breie felger. Mista nesten hjulet på veien oppover og.
Noen som kan gi meg et svar på om A'pexi kittene leveres med varmeskjold?
Sebring
1000 RPM
1000 RPM

Post by Sebring »

8) Støtter JIN BRG - ta en titt på Racing Beat. Bra design, særdeles grom innsugningslyd og dokumentert effektøkning. Et stort KN-filter sitter i enden vendt lengst mulig bort fra grenrøret. Dette gjør at det blir kaldest mulig luft inn i filteret, og nærmest gjør varmeskjold overfødig. Men kan jo likevel montere det også om ønskelig. Sjekk denne: http://www.racingbeat.com/FRmiata.htm gå til intake kits/air filters og artikkel nr. 1 på listen som da kommer opp. Dette ser bedre ut, låter mye bedre og gir bedre effekt enn Jackson Racing sitt inntak, og i tillegg til en langt lavere pris. Om man ikke skal ha kompressor eller turbo, er dette et godt alternativ.
91BRG
4200 RPM
4200 RPM

Post by 91BRG »

Turbo prosjektet er lagt på hylla en liten stund så det blir vell ett standard kitt. Noen som forhandler racing beat i norge? Ev utland?
Borre
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 148

Post by Borre »

Billigste stedet jeg har sett dette settet er på http://www.mmmiata.com/cgi-bin/shopper? ... y=MM185-AI
Sebring
1000 RPM
1000 RPM

Post by Sebring »

8) Mener å huske at jeg kjøpte mitt (som nå sitter på bilen til JIN 91 BRG) fra Performance Buyers club i USA da Racing Beat ikke tok Norsk Visa. PBC er meget seriøse og har vært på Miata-arenaen i mange år:
http://www.performancebuyers.com/catalo ... &scope=All
Anbefales som nest best før kompressor/turbo (og bedre innsugningslyd enn alt annet - nesten som to doble webere under panseret ved pådrag.)
Post Reply