Før vi går videre, så er jeg fullstendig klar over at et turbokit fungerer best med både en standalone ECU, og intercooler, men tenkte å prøve meg i første omgang med et enkelt turbokit, med manifold, downpipe,turbo, samt tilhørende oljelinjer og slikt.
Spørsmålet mitt er hva som passer til bilen av deler, både linker, guider, produkter og slikt som passer til et slikt bygg settes pris på.
- Manifold
- Turbo
- Downpipe
- Olje/vannledninger
- Boost Controller
- Større dyser(?)
- Større bensinpumpe(?)
- Noe annet som burde/må gjøres?
Tar i mot all tips og triks. Og gjerne ting som er brukt og til salgs.
Turbo i NA - Uten ecu og intercooler
Moderator: Styremedlemmer
- Miata Kløfta
- 0 RPM
- Posts: 43
- Joined: 28 Aug 2015, 21:07
- Medlemsnummer: 1335
- Status: Offline
Re: Turbo i NA - Uten ecu og intercooler
Google littom rear mounted turbo.
Man vil da ungå en del av kjøle delen men tror man må ha ett eller annet som styrer oppleget. Jeg har ikke grei på overlading i det heletatt. Men syntes konseptet høres lurt ut.
Man vil da ungå en del av kjøle delen men tror man må ha ett eller annet som styrer oppleget. Jeg har ikke grei på overlading i det heletatt. Men syntes konseptet høres lurt ut.
#1999 Miata 1,8 Og 1998 mx-5 ??
#Medlem nr 1335
#Medlem nr 1335
Re: Turbo i NA - Uten ecu og intercooler
Do it right or don't do it at all.
Om du ikke har råd til En ECU til 6 lapper så kan du like gjerne gi f***.
Om du ikke har råd til En ECU til 6 lapper så kan du like gjerne gi f***.
'99 MX5 10AE (baneleke)
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Turbo i NA - Uten ecu og intercooler
Selv om det du vet det...
.....synes jeg du skal starte med ME221/MS e.l. også tvangsmating etterpå.Han5y wrote: i første omgang
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn