Godkjente senkesett

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

kodvaag wrote:
Mazdafreaks wrote:min forrige mx-5 var overstyrt, fant ikkje roen heilt med den..
Du vet Stian, før så hadde du jo sportsbil :mrgreen:
Nå som du er mer komfortorientert, og kjører rundt meden tyngre bil med minste motoralternativet, så er det klart du "finner roen".
Neste bil til deg: Anbefaler Mercedes 200D, med automatgear. :D

Fra spøk til revolver:
Fakta er at hjulvinklene ER gale på den bilen, jeg venter på en pakke med nye opphengskuler, og nye styrestag & styrekuler.
Når de er på plass så skal jeg ta optisk 4-hjulskontroll på den.
Vil nå heller si at denne er sportsbil, stivere karosseri, tyngre som kanskje gjør at den sitter bedre, og ikkje minst skikkeligt understell, som ikkje bunner i fartshumper osv, nå føler eg at eg endelig har sportsbil, den forrige gikk utrolig bra men dette kan ordnes,den er jo ikkje så alt for dau denne heller. men kanskje eg kommer til å putte litt kroner i å lage showbil, med litt styling, har allerede funnet det eg vil ha.. motor kommer etter understell, nå satser eg på å skaffe noen skikkelige stabiliatorstag..Fart er ikkje alt spess ikkje etter eg herjet så mye med den forrige, snuten er ute etter meg, må kjøre fint, med denne nye bilen så koser eg meg, skal snart på en meget lang tur, først til il motorsport så rett til nord til ho mor.. :lol:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

Mazdafreaks wrote: Vil nå heller si at denne er sportsbil, stivere karosseri, tyngre som kanskje gjør at den sitter bedre, og ikkje minst skikkeligt understell, som ikkje bunner i fartshumper osv,
Ja, det var det jeg sa, Mercedes 200D:
Stivere (mere vridningsstabilt) karosseri har den, den er tyngre så "gjør at den sitter bedre",(kanskje jeg burde få tak i lodd til min) og "ikkje bunner i fartshumper osv"

Mazdafreaks wrote: Fart er ikkje alt spess ikkje etter eg herjet så mye med den forrige, snuten er ute etter meg, må kjøre fint,

Altså..?
Så når jeg kommer, skjult i en sky av dekkrøyk, i en ukontrollert firehjulsskrens inn i Odda sentrum så vil bare lensmann' nikke gjenkjennende til meg og grynte: "..han står i kattalogen hann, høhø"

Du sa jo den var bare kjørt til kirken annenhver søndag av eldre dame jo!! Du har lurt meg!! :roflmao
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Tror dere ikkje de hadde glemt å skru fast den ene bærebruen min, fikk masse klunkelyder og bilen blei meget rar på styringen, sporet masse og meget ukontrolerbar,, nå er eg sur,, må inn på mandag og be de fikse det fort som f***,, hmmm måtte skje nå rett før eg reiser.. fikk det skrudd fast slapp lydene, men regner med alt er ute av kurs.. nå er det fint ver i odda også, gidder ikkje kjøre golf tdi då... :cry:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Post by steffen »

Samme verksted som "fiksa" hjulvinklene dine på NA'en?
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

steffen wrote:Samme verksted som "fiksa" hjulvinklene dine på NA'en?
Der de målte alle vinklene, fant ut at de var gale, og ikke justerte de! Ikke fant de 5-6mm slark i nedre venstre opphengskule heller. Det var bare å jekke opp venstre fremhjul, så kunne man løfte forhjulet opp og ned masse!

Får jeg problemer med bilen min i Odda, så spaserer jeg heller til Kristiansand og henter bilhengeren, enn å sette bilen på verksted der! :mrgreen:

Forresten, så kjørte jeg Steffens bil etter at han gjorde som jeg sa; fikk stillt hjulvinklene, og den bilen gikk som på skinner. Var like avslappende å kjøre som en Mercedes, man måtte ikke "gjete" den, eller passe på den, sånn som jeg må med min.
Når jeg får byttet alle opphengsdeler i forstillingen (venter på deler fra England) så skal jeg ta en "lannys-alignement" jeg og!
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

men kombinasjonen hissige vinkler (icehawk sine, er litt hissigere enn lanny) og gateslicks er ikke no avslappende å kjøre.. må sitte å passe på den hele tida.. slipper du rattet havner du i grøfta. men rå respons på styring osv.. med normale dekk er den litt mer medgjørlig da..
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

problemet i odda er at det er få som har skikkelig utstyr til å stille hjulvinkler, og merkeversteder som vw og ford vil ikkje stille min bil, de prioritere sine faste kunder og eg kommer heilt bak i køen, det er ett verksted eg bruker fast der de gjør skikkelig arbeid, men de har ikkje slik moderne hjulkontroll utsyr de har en slik gammeldags, men kommer sikkert til å gå til de alikevel, det er bedre med gammelt utstyr vis de klarer å bruke dette,,Er litt irriterende at dette skal skje.. Skal forlange mine 1500.- tilbake og fortelle de at dette holdt på å gå gale for meg,, eg kjørte med en audi quatro en gammel en som eg måtte gi meg på, pga bilen svingte selv. Nå som eg skal på lang ferie også, det haster..
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM

Post by kodvaag »

Mazdafreaks wrote:Nå som eg skal på lang ferie også, det haster..
Bestill time på Mazda i Kristiansand!
De ligger bare 3 minutters kjøring fra sentrum/fergekaien.
Steffen sin bil ble kjempefin å kjøre etter en justering der, så de gjør det riktig.

www.rbil.no
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Post by steffen »

kodvaag wrote:
Steffen sin bil ble kjempefin å kjøre etter en justering der, så de gjør det riktig.

www.rbil.no
Det stemmer jeg også for. Du får en knakende god bil for 900 + moms. Gjort med det riktige utstyret vel og merke :)
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

kodvaag wrote:

www.rbil.no
Har ikkje lyst til å kjøre så langt, sliter ut dekkene mine då, nå står rattet skjevt også, så da regner eg med det er endel feil, på dette.. Men ellers så hadde det vert ok.. bare en kosetur dette :lol:
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Da var bilen oppe å gå igjen, var inne å klaget på at de hadde glemt å skru fast den ene bærebrua, så de tok ny kontroll på minuttet, en time etter var bilen kjørbar igjen,,, :lol:
steffen
7200 RPM
7200 RPM

Post by steffen »

Så bra! Har du bestemt deg for å beholde bilen nå eller?
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Har ikkje sagt eg skulle selge, men vurderer ett bytte,, :lol:
Post Reply