Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
rt wrote:Lyktene fra IL Motorsport og Moss er de samme, så jeg skjønner ikke helt denne diskusjonen. Sjekk forøvrig ut siste bildet av lyktene på IL Motorsport sine sider..... og så bildene av Moss.....
Bildene er de samme ja... men som jeg skrev:
EspenSort92 wrote:Eneste forskjellen på IL sitt og Moss sitt er selve "huset"
dette sa karene på IL selv...
IL sitt skal visst være litt mer innkapslet, men det betaler i alle fall ikke jeg så mye penger for.... er kjempefornøyd med mitt fra Moss!
Da jeg var hos IL i sommer fortalte Markus dette... kan være de har forandret noe på selve huset, uten å forandre bildet på siden... (ikke vet jeg..)
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Har ikke peilng på om det er rustfritt. Ser ganske like ut hvertfall...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Jeg har en 944 turbo som jeg kunne tenke meg å montere ett slikt sett på.
Hvor har dere kjøpt settet deres ? og hva er prisen. Regner med at jeg må tilpasse settet endel.
Hva er målet på orginallyktene. Hvor bredde er vippelyktene ?
Den billigste plassen er definitivt www.miatamania.com. Her koster lyktene 449 USD. Med frakt og moms etc så ender du på rett rundt 4000 NOK.
Ellers kan du jo kjøpe på www.ilmotorsport.de eller www.mx5parts.co.uk. Her vil du nok komme opp i 7000 for lyktene. NB: disse lyktene er TÜV-godkjente. Det er ikke USA-lyktene fra miatamania.
Utseendemessig er lyktene klin like. Så det er i grunnen ditt valg.
Når det gjelder mål etc så er det sikkert noen greie karer som kan hjelpe deg, da jeg ikke har montert mine lykter ennå.
steffen wrote:Ellers kan du jo kjøpe på www.ilmotorsport.de eller www.mx5parts.co.uk. Her vil du nok komme opp i 7000 for lyktene. NB: disse lyktene er TÜV-godkjente. Det er ikke USA-lyktene fra miatamania.
Er det med TÜV papirer på de europeiske utgaven ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Hva om man har lyktene fra Moss, og skulle få vanskeligheter med "statens vegvesen"? Da kan det jo være greit å fiske fram TÜV-papirene fra mx5parts/il motorsport.
Det du tenkte på Vidar? Eller har du de europeiske lyktene, men fikk ikke med tüv-papirer?
steffen wrote:Hva om man har lyktene fra Moss, og skulle få vanskeligheter med "statens vegvesen"? Da kan det jo være greit å fiske fram TÜV-papirene fra mx5parts/il motorsport.
Det du tenkte på Vidar? Eller har du de europeiske lyktene, men fikk ikke med tüv-papirer?
Har moss sine, de er jo identiske. Bruker samme type reflektorer også (90mm hella innsats med H9 pærer)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Min onkel har også Moss sine, og fikk ingen problemer på EU-godkjenning i det hele tatt... mener han tok den hos Statens vegvesen...
(dvs. ingen behov for papirer på de)
forskjellen på IL/MX-5Parts sine og Moss sine er at Moss sine er pulverlakkert og IL/MX-5Parts sine er rustfrie...
de hever ca 10 cm opp... lykteinnsatsene er 9 cm i diameter pr stk.
bredden er: ca 24 cm originalt (hele lykten)
edit: lavprofilene er nok ca like bred som originalt!