Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kjøpt meg min første mx-5.
En 2000 modell special edition, kun gått 96000km.
Solgt ny i Norge.
Den har en eier siden 2003 og skal være veldig velholdt og pen.
Den er helt original, jeg vil i utgangspunktet beholde den slik.
Men kunne alikvel tenkt meg.
Litt tøffere felger, senkesett og bakre potte med litt lyd.
Noen som har forslag til rimlige og greie oppdateringer.
Noen som vet hva special edition vil si?
Attachments
mx5.jpg (51.93 KiB) Viewed 16536 times
Last edited by geiran1 on 13 Apr 2018, 21:38, edited 4 times in total.
Porsche 944 Turbo
Mazda MX-5 NB 1,6
BMW 118i msport
x Mercedes SLK.
x Porsche 996
2x Porsche 964 C4
x Porsche 911 3,0SC
x Porsche 944 2,5
x Porsche Boxster 2,7
x Opel Speedster
x Peugeot 205 Gti.
Holder til i Trysil.
Skal til Sandnes og hente den neste helg.
Satser på en fin tur i fint vær tilbake til østlandet.
Blir nok ingen umiddelbare oppgraderinger.
Bruker den nok som den er i sommer, så får vi se til høsten.
Porsche 944 Turbo
Mazda MX-5 NB 1,6
BMW 118i msport
x Mercedes SLK.
x Porsche 996
2x Porsche 964 C4
x Porsche 911 3,0SC
x Porsche 944 2,5
x Porsche Boxster 2,7
x Opel Speedster
x Peugeot 205 Gti.
Pen bil, og velkommen blant oss om liker vind i håret, eller det som er igjen av det.
Kjør så mye som mulig før eventuelle oppgraderinger, og velg felger som er "innafor" i forhold til kravene i vognkort osv, gjør stor virkning på kjøregleden.
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
Miata / MX-5 har kommet i en rekke Special Editions. På en del dreier det seg bare om farger og kosmetikk, mens enkelte utgaver har for eksempel 6-trinns girkasse, Thorsen diffbrems (LSD), ABS-bremser, sportsunderstell mv. Hvis det er en Icon-utgave du har, så er det en av utgavene med mest fabrikkmontert utstyr.
Har ikke hentet bilen ennå.
Hun som har den, sier det er en special edition.
Farge og interiør og endel av utstyret matcher bra mot en Icon utgave.
Men det er en 1,6liter med 5 trinnsgirkasse.
Kan jeg finne ut mere via understellsnr?
Porsche 944 Turbo
Mazda MX-5 NB 1,6
BMW 118i msport
x Mercedes SLK.
x Porsche 996
2x Porsche 964 C4
x Porsche 911 3,0SC
x Porsche 944 2,5
x Porsche Boxster 2,7
x Opel Speedster
x Peugeot 205 Gti.
Første 30 mil i mx5 gjort unna.
Herlig bil
Men savner litt mere motorkraft.
Attachments
Porsche 944 Turbo
Mazda MX-5 NB 1,6
BMW 118i msport
x Mercedes SLK.
x Porsche 996
2x Porsche 964 C4
x Porsche 911 3,0SC
x Porsche 944 2,5
x Porsche Boxster 2,7
x Opel Speedster
x Peugeot 205 Gti.
Er vel billigere å bytte bil, enn å monter Turbo/kompressor.
Også bør vel bremser og understell oppgraderes, om man skal ha mere hester.
Vurderer i flrste omgang å bytte bakre potte.
Gir vel ikke noe mere effekt, men litt lyd hadde hjulpet.
Porsche 944 Turbo
Mazda MX-5 NB 1,6
BMW 118i msport
x Mercedes SLK.
x Porsche 996
2x Porsche 964 C4
x Porsche 911 3,0SC
x Porsche 944 2,5
x Porsche Boxster 2,7
x Opel Speedster
x Peugeot 205 Gti.
Bakre potte ble byttet. Endelig litt lyd.
Ser bra ut og høres enda bedre ut.
Helgetur til Geiranger, Trollstigen og Atlanterhavsveien.
100 mil og se frem til.
Attachments
Porsche 944 Turbo
Mazda MX-5 NB 1,6
BMW 118i msport
x Mercedes SLK.
x Porsche 996
2x Porsche 964 C4
x Porsche 911 3,0SC
x Porsche 944 2,5
x Porsche Boxster 2,7
x Opel Speedster
x Peugeot 205 Gti.
Mht oppgradering av hjul, så er min anbefaling å se etter felger som er lettere enn originalt (ikke enkelt å finne). Deretter mener jeg det er veldig viktig å beholde/være nær oringialt innpress, som for din NB vel er 40 (står i vognkortet).
Mer info kan du finne ved å søke på forumet, et sted å starte er for eksempel her:
Særlig dette med skrubberadius mener jeg er viktig å forstå for å beholde bilens fantastiske nøytralitet i svinger, men dette er et yndet diskusjonstema, så mange meninger om hva som er riktig balanse i forhold til hva som SER tøft ut og hva som KJØRER best.