https://www.autoblog.com/2018/07/09/201 ... -efficient
Mere omph - mindre utslipp - billigere bil. Det høres ut som et kinderegg.
Billigere ND?
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 3069
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Billigere ND?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Billigere ND?
Hva prisene eller avgiftene blir neste år er høyst usikkert.
- Vi får en omlegging til WLTP standarden, det tror jeg er positivt for MX-5 da Mazda ikke har jugd på seg et teoretisk lavt forbruk etter den gamle standarden slik som mange andre produsenter.
- Det blir også spennende å se hva som skjer i budsjettforhandlingene på Stortinget. Fossilbiler står ikke høyt i kurs. (selv Erna har uttalt at proveny tapet som følge av reduserte bilavgifter har vært vel høyt)
- Hvis avgifter/beregningsmetoder ikke endres, vil bruktimporterte biler få lavere avgifter enn nye biler - det er vel neppe tilsiktet?
- Vi får en omlegging til WLTP standarden, det tror jeg er positivt for MX-5 da Mazda ikke har jugd på seg et teoretisk lavt forbruk etter den gamle standarden slik som mange andre produsenter.
- Det blir også spennende å se hva som skjer i budsjettforhandlingene på Stortinget. Fossilbiler står ikke høyt i kurs. (selv Erna har uttalt at proveny tapet som følge av reduserte bilavgifter har vært vel høyt)
- Hvis avgifter/beregningsmetoder ikke endres, vil bruktimporterte biler få lavere avgifter enn nye biler - det er vel neppe tilsiktet?
2012 NC 1,8 Sport Edition