Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hva anbefaller mx5-folket når det kommer til senking av NC.
Har 3. utgaven av NC (2015 mod) og senket med H&R fjærer (40 mm).
Ble ikke veldig fornøyd da bilen er blitt lavere i bakkant.. den rett og slett henger.
Ser på H&Rs nettside at det faktisk står: senker ca 40 mm. Noe som betyr at det kan bli forskjell i høyden foran/bak.
Så da er vel løsningen coilovers for å få helt lik senk foran og bak.
Hva bør jeg gå for og hvorfor?
Bilen brukes daglig hele året og ekstra mye om vår/sommer på svingete Østfoll veier
x MX-5 1992
x 323F 1991
x 323F 1996
MX-5 2015
3 2015
Jeg har kw1 coilovere kjøpt hos IL motorsport. De erTUV godkjente og skrevet inn i vognkort. Koster ca. 11-13000, mener jeg å huske. Er veldig fornøyd med de etter 15000 km tur retur nord Norge og kjøring i Europa. Hvis du prioriterer banekjøring blir nok neste steg kw3 eller Øhlins og prisen likeså.
-sverre
-97 MX-5 1,8 Twiligth blue
-07 MX-5 2,0 Brilliant black
Eibach levert av Mazda-forhandler, 5000,- ferdig montert i sin tid, 30 mm senk, veldig fornøyd med det visuelle og kjøremessige. TÜV-godkjent, godkjent og ført i vognkort av Statens vegvesen.
Så lettvint med NC, det flyter jo over med TUV godkjente alternativer av god kvalitet.
Det er ikke som med NA der du må velge om du skal ha TUV eller kvalitet.
Så lenge du ikke går for Vmaxx
-Stian '95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn