Miatapowers wrote:Magne Kåre kabler skal jo vera blant de beste og god oppgradering ifra original. Eg har troen på fukt og irr eg. Kjør motor varm og ta av kablene og legg de på varmt område som sol eller baderom. Da forsvinner fukt. Puss nedi coil og inni kablene. Tenker det blir greit eg

Min var og slik når eg hentet den. Lite og ingenting kjørt på flere år da de ikke fikk den eu godkjent.
Endte opp med å skifte til originale pluggkabler, og det virker som om det hjalp litt, men Balder fusker ennå!
Etter rens av de gamle så gikk jo bilen mye bedre også en liten stund, men så begynte den å fuske stadig mer.
Kan coilen være synderen? Ser ikke svidd/brent ut i festene for pluggkabler.
Nå har jeg prøvd følgende:
-Sjekket over alle jordingpunkter
-koblet fra de fleste elektriske kontakter, renset med rensesprayog plugget sammen igjen.
-Feilsøkt for vakumlekkasje
-Hatt ute plugger. Ser fremdeles bra ut, og er så godt som nye (NGK Irridium)
-Byttet pluggledninger
-Tatt diagnose (med bruk av dioden). Eneste feilkode er 11, som ser ut til å være ABS relatert.
-Sjekket og justert tenning
-Forrige eier har byttet CO2 sensor
Lurer da på hva neste trekk bør bli?
-Coil
-Plugger
-MAF
Ser fra tråden til tidligere eier at det har vært KN-filter på bilen tidligere.
Kan det være at MAF sensor er dårlig? Plugger jeg fra kontakten går bilen skikkelig dårlig, så det er kontakt og liv i den i alle fall.
Denne kan visstnok kunne renses, men er det noen som har noe erfaring med det?
Bilen går helt rent innimellom, men så fusker den i stor eller liten grad ellers, spesielt rundt 2-3k o/min. Merker det og på tomgang når den har en dårlig periode at den går ganske røft da.
Trenger litt tips her nå..