Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg mener at ryddighet i styre og stell bør være et minstekrav for iallfall å holde på de medlemmene klubben allerede har. Hvor lenge har ikke folk som har ønsket å melde seg inn slitt med respons? Hvor fristende er det å betale kontingent når det er et evig kaos rundt regnskap og budsjett? Hvor interessant er det å betale medlemskap for folk utenfor det sentrale Østlandet som kanskje ikke har mulighet til å delta den ene helga Sommerturen går, og som dermed opplever å få veldig lite igjen for pengene?
Jeg foreslo for flere år siden at klubben burde få Mazda til å sponse et års medlemskap for alle som kjøper ny MX-5. Ikke all verden til rekruttering med tanke på salgstall, men alle monner drar. Flere lokal-lag har fått nei fra sentralt hold på forespørsel om å bruke magnetskilta til klubben på regionale turer pga "frykt for misbruk" (på Ford-en min?). All reklame er god reklame. Jeg har også oppfattet det som at f.eks Midt-Norge-avdelinga har fått nei på spørsmål om økonomisk støtte til arrangement.
For ordens skyld:Jeg har prøvd å engasjere meg lokalt med å være stifinner på turer i avdelinga, jeg har delt ut visittkort på biler og til sjåfører og framsnakker klubben ved enhver anledning, går med nerdete MX-5-t-skjorter jeg designer sjøl eller kjøper fra California, pusser tennene og vasker og støvsuger og polerer bilen mye mer enn jeg trenger. Derfor hadde det vært fint om de som frivillig har tatt på seg et verv i styret faktisk tar ansvaret den tiden de har det vervet også og sørger for skikkelig, redelig og engasjert ledelse.
Hurra for Norsk MX-5 Miata Klubb, bare for å ha sagt dét også. For tanken er jo god.
Jeg vil innstendig oppfordre til å bruke denne tråden til å diskutere Sommerturen 2019, og ikke alt mulig annet.
Vi vil ikke ha evig kaos og rot, vil vi vel?
Erik
P.S. Det er ikke vanskelig å lage ny tråd.
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Flott innsats av tur komiteen. Kjempefint program.
Nå er det bare å huske og registrere seg når klokken slår 12 på nyttårsaften.
En liten kuriositet som kanskje kan avklares: - "formal dinner" betyr smoking og lang kjole - kan sikkert bli festlig, men det er jo ikke akkurat ubegrenset med bagasjeplass i våre biler - spesielt hvis man har ledsager og tar sommerturen som en del av en lengre ferietur.
Basert på tidligere sommerturer som har vært helt uformelle kunne man kanskje uttrykke det slik på engelsk , hvis vi hever standarden litt:
20th Anniversary dinner, attire: smart casual. på norsk - jubileumsmiddag , pent fritidsantrekk.
Alex M wrote: 14 Dec 2018, 14:52
Flott innsats av tur komiteen. Kjempefint program.
Nå er det bare å huske og registrere seg når klokken slår 12 på nyttårsaften.
En liten kuriositet som kanskje kan avklares: - "formal dinner" betyr smoking og lang kjole - kan sikkert bli festlig, men det er jo ikke akkurat ubegrenset med bagasjeplass i våre biler - spesielt hvis man har ledsager og tar sommerturen som en del av en lengre ferietur.
Basert på tidligere sommerturer som har vært helt uformelle kunne man kanskje uttrykke det slik på engelsk , hvis vi hever standarden litt:
20th Anniversary dinner, attire: smart casual. på norsk - jubileumsmiddag , pent fritidsantrekk.
Hæh !
Har du ikke smoking i bagasjen
Hva i himmelens navn bruker du den til da?
Tannbørster?
OK, da.
Vi får lempe litt, siden du ber så pent.
Smart casual it will be.
Husk silketørkle i halsen (med små sportsbiler på).
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Siden jeg publiserte til "utlandet" etter midnatt i går har jeg fått tilbakemelding fra Belgia, Nederland, England og Sverige.
Ser ut til å bli populært dette her.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Jeg har vært deltager på 6 sommerturer og vi har vel aldri nådd 50 ekvipasjer. Jeg tror uansett at det er en ide å sende en e-post med invitasjon til alle medlemmer av klubben. Det er ikke alle som besøker forumet midtvinters.
Forøvrig har vi vært i Lysebotn tidligere , det var vel i 2012 om jeg ikke husker feil. Helt fantastisk fergetur , Lysebotn opp uten mas om fartsgrenser.( det ble satt opp flere heat så vidt jeg husker.)
Bubba wrote: 14 Dec 2018, 16:59
Dette ser jo strålende ut
...men søndagen er angitt med feil dato i turprogrammet.
Det ble vi gjort oppmerksom på kl. 02.15 i natt fra Belgia.
Venter på reparering fra Web-snekkeren
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Spennende program, men det fremgår ikke av påmeldingsskjemaet om hotellene må reserveres separat av hver enkelt eller om påmelding til sommerturen også automatisk medfører booking av hotellene. I så fall mangler rubrikk for valg av enkelt- eller dobbeltrom og bestilling av middag torsdag.
Vi er en relativt liten klubb. Vi skal klare å avvikle også. Dette blir dobbelt så stort som vanlig for oss. Det blir nok rift om plassene...
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Vi har vært 50 et par ganger. Rekorden er første gangen på Daftö, 53.
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD