Hadde bilen på PKK i dag (forsinket som vanlig).
Fikk blant annet toer feil på rattet og på at stabstaget bake mangler en bolt (med foringen). To "feil" som har vært på bilen siden jeg kjøpte den. Den gikk f.eks igjennom hos NAF for 4 år siden. Med samme rattet.
Strengere regler i det siste?
Feil på PKK
Moderator: Styremedlemmer
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3212
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Feil på PKK
Hva var det med rattet?
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Re: Feil på PKK
Rattet er ikke OEM. Har et "OMP" ratt som har stått på bilen siden jeg kjøpte den (6 - 7 år siden).
Skal vel ikke klage. Bare bra de finner feil, så får jeg rettet de
Fikk beskjed om å heller bruke "sånne ratt" (ikke oem) når bilen ikke skulle inn på pkk.
Skal vel ikke klage. Bare bra de finner feil, så får jeg rettet de

1990 1.6
- obi-one
- 7200 RPM
- Posts: 1146
- Joined: 12 Sep 2009, 22:00
- Medlemsnummer: 829
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Feil på PKK
Jeg synes egentlig det er greit å få beskjed om ting som vurderes som en sikkerhetsrisiko på PKK, selv om det jo ikke alltid er helt konsekvent over tid, noe er vel litt skjønn også.
Selv fikk jeg akkurat 2 toerfeil selv, en på bærekule nedre foran, og en på rust på det lange bremsereøret fra bakaksel og helt fram til ABS styringen.
Byttet begge bærekuler og bremserøret, landet på ca 7500,- på verksted, men nå kan jeg se den morsomste MX-5 sesongen kjøremessig (vinteren) lyst i møte!
Selv fikk jeg akkurat 2 toerfeil selv, en på bærekule nedre foran, og en på rust på det lange bremsereøret fra bakaksel og helt fram til ABS styringen.
Byttet begge bærekuler og bremserøret, landet på ca 7500,- på verksted, men nå kan jeg se den morsomste MX-5 sesongen kjøremessig (vinteren) lyst i møte!