Jeg er nødt til å plukke ut tenningsmekanismen og gå over kontakter der. Bilen nekter å starte når det blir kaldt som nå, men så fort jeg varmer opp mekanismen med en hårføner starter den som et skudd.
Er det noen som vet hva eksakt jeg må plukke av for å komme til? Må jeg av med rattet, eller holder det med det sorte dekselet rundt rattsrammen? For meg virker det som om øvre og nedre del er sveiset sammen i plasten, så vil ikke røske for mye i det og bare se det blir ødelagt.
Er det forøvrig andre som har vært borti tilsvarende problem og kan evt gi meg noen ord på veien til å få fiksa det?
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Tenningsmekanisme NBFL
Moderator: Styremedlemmer
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3033
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Tenningsmekanisme NBFL
Er det ikke en skrue (eller to) på undersiden som holder de to halvdelene sammen? Alt åpenbarer seg når plasten er av.
Re: Tenningsmekanisme NBFL
Det er 3 skruer på undersiden. Ved å skru ut disse, løsner selve dekslet rundt fra rattstammen, men øvre og nedre del av det sorte dekselet sitter like godt sammen. Mulig de holdes sammen av noen klips, men tør ikke å tøye og bøye alt for mye på uten at jeg vet det for sikkert.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
2001 Miata 1.8 BRG - #2264
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3033
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Tenningsmekanisme NBFL
Oh,
Kjapp googling:
https://revlimiter.net/mods/nb_gauge_install.php
"After removing the 3 screws, just pop the top of the steering column cover off. The bottom half stays in place."
Det her er dokumentert på interwebben, bare å søke.
Kjapp googling:
https://revlimiter.net/mods/nb_gauge_install.php
"After removing the 3 screws, just pop the top of the steering column cover off. The bottom half stays in place."
Det her er dokumentert på interwebben, bare å søke.
Re: Tenningsmekanisme NBFL
Pussig, jeg må nesten teste litt mer. Det er nødt til å være en form for noen klips som holder det sammen. Skruene fester jo kun til den nedre delen.
Takk for hjelp
Takk for hjelp
2001 Miata 1.8 BRG - #2264
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3202
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tenningsmekanisme NBFL
Ja, det er en ørliten klips på hver side. Men de 2 plastdekslene er såpass lette å bare vri litt motsatt av hverandre så slipper disse taket.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Re: Tenningsmekanisme NBFL
Takker! Da skal jeg forsøke å bruke litt mer kraft på dekslene og se om jeg klarer å få de fra hverandre. Tenningsmodulen må iallefall ut på en eller annen måte. Hvis ikke blir det tidlig vinteropplag nå
2001 Miata 1.8 BRG - #2264