Min snart 2 år gamle RF i Machine Grey hadde fått seg et par steinsprutskader i front.
Har hatt bilen inne for en keramisk lakkbehandling (Ditech Ceramic Ultra) og hentet bilen i dag.
Da den var ny fikk den en standard Ditech behandling.
Har kjøpt inn en liten flaske med "utbedringslakk" fra mazdaforhandleren i korrekt farge ("Machine Grey") og denne har firmaet brukt.
Firmaet som utførte behandlingen skulle også fjerne noen små "hårstriper" på sidene av bilene - dette har de gjort utmerket, og lakkbehandlingen bortsett fra arbeidet med utbedringslakken ser fint ut.
Firmaet brukes av flere bilforhandlere i nærområdet for nybilbehandling - Frydenbø (Volvo), Møller Bil (Audi, VW), Sande Auto (Mazda) osv, og det var også dette firmaet som foretok nybilbehandlingen før jeg fikk utlevert bilen fra forhandler for snart to år siden. Så jeg stoler i utgangspunktet på at dette firmaet burde kunne sine saker, men kanskje de ikke er spesialister på å utbedre lakkskader?
Jeg er ikke imponert over utbedringen av steinsprutskaden i front på panseret.
Føler at jeg kunne gjort en minst like bra jobb selv, men jeg har aldri gjort noe slikt tidligere - og trodde det skulle bli tilnærmet usynlig når proffer gjør jobben.
Er dette normalt håndtverk - eller burde jeg reklamere på denne jobben?
Det er lettere å se "skaden" nå enn da det var en steinsprutskade, da var det lite hvitt felt på størrelse med et par knappenålshoder med kanskje noen millimeters randskade rundt det hvite feltet.
Antar at den eneste fordelen nå er at det ikke vil ruste i det punktet, men det ser ikke pent ut

Se vedlagte bilder: