Det viste seg kjapt at glidehammer ikke hadde ønsket effekt, så det var bare å demontere frontpanelet. Etter en haug med skruer viste det seg at panelet var punktsveisa. Uten de rette verktøyene ble det mange timer i garasjen med å borre ut sveisepunkter, hamre og slå. Halvveis, etter å ha begynt å måle høyde på fronten, innså jeg at bilen trengte profesjonell hjelp
Det ble jo kjapt konstantert at det var større skader enn jeg trodde. Rammevangen hadde fått seg en skikkelig trøkk. Det visste jeg jo når jeg tenkte meg om. Har til og med tatt bilde av den.
Da var det bare å melde pass og overlate til en oppretter å fikse saken. Og det er jo noe med fagfolk, de finner gjerne flere tegn...
Så da blir det full strekk!
Vel hjemme igjen, og verden er på ny i balanse. Nytt panel er punktsveiset på igjen og området behørig tektylert. Da er det tid for ny lakk fra gutta på Billakkspesialisten. Det er jo innenfor støtfanger og frontparti, men rett skal være riktig
Og årsaken til såpass omfattende skade? Oppretter bekrefter min teori, nemlig den vakre men akk så ubøyelige tassen her:
Nok et bevis på at det kan straffe seg å tukle for mye med skaperverket. Når man treffer eksempelvis en lav og tung håndtverkerbil, type Transporter, i ræva er det denne som har tatt støyten i en ellers ganske myk front. Og siden den ikke bøyer seg forplanter kreftene seg videre innover i bilen. Montering er i gang, og ferdig straks jeg mottar bestillingen min på alle skruene og klipsene jeg manglet...