Interessant! Hvordan gjorde du det?Noomi wrote: 13 Jun 2019, 19:41 Jeg lastet opp en fin liten kvittering som sparer meg for noen kroner.
Det kan den ja, men hva som passer kommer også an på innpress og bredde på felgene, bilens høyde og hjulstillinger.Noomi wrote: 13 Jun 2019, 19:44 Bilen står på 16" originale mazdafelger og 205/50R16 dekk.
Begge deler må byttes ut. Jeg har ikke peiling på dekk/felg, men jeg vet at jeg vil ser mer felg og mindre gummi. Ser for meg 215/45R17 på noen felger i stålgrå farge (ikke krom, ikke sort).
Kan min NC trille på 2151/45R17 uten at jeg må tukle med hjulbuene?
Fabrikkmonterte 17" er 7" brede og med 55 mm innpress (17x7et55) med 205/45 dekk. Jeg tror du fint kan ha for eksempel 17x8et45 med 215/45 dekk.
Når du finner noen felger du liker og ser på hvilke dimensjoner de fås i kan du skrive inn dimensjonene her sammen med dimensjonene på de originale felgene dine som er 16x6,5et55. Så ser du hvor langt ut de nye hjula vil stå i forhold til de originale under "fenders clearance" og måler på bilen din for å se om du har plass til det. Da kan det være lurt å også måle når bilen er plassert på et ujevnt underlagt slik at du ser at du ikke får problemer når støtdemper og fjær komprimeres ved dumper i veien.