Er på utkikk etter ny MX5 igjen og vil gjerne ha en med 160 hk og automat. Har sett på noen via Mobile 24 men synes de blir veldig dyre sammenlignet med norske med manuell. Er vel noe med moms og ikke....Eks er en 2012 mod.
Har også vurdert ND fra statene med aut. Noen meninger,,,
Avgiftsberegning
Personbil 2018
Vrakpantavgift
+ 2 400 kr
Engangsavgift
+ 81 951 kr
Avgift for egenvekt: 1100 kg
+ 15 024 kr
Avgift for motoreffekt: 118,0 kw
+ 0 kr
Avgift for CO2: 177 g/km
+ 196 382 kr
Avgift for NOX: 60 g/km
+ 4 256 kr
Bruksfradrag: 62 %
- 133 710 kr
Totalt i avgifter
= 84 351 kr
Innkjøpspris: 14 990 EUR
+ 150 538 kr
Merverdiavgift
+ 37 634 kr
Totalt inkl. avgifter og mva
= 272 524 kr
Import hjelp.
Moderator: Styremedlemmer
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1687
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Import hjelp.
Hvorfor automat på en sånn bil ? Du får jo f.eks. en nesten ny 2017 RF til samme pris, vel og merke med manuell kasse
Uansett, det ser jo ut til å bli endringer i avgiftene fra neste år, så er vel verdt å vente med beregninga til statsbudsjettet er vedtatt....
Uansett, det ser jo ut til å bli endringer i avgiftene fra neste år, så er vel verdt å vente med beregninga til statsbudsjettet er vedtatt....
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Import hjelp.
Her kan man se noen av endringene på nye MX5
http://www.bilnytt.no/showannualdiff.aspx
Eller regn ut egne verdier:
http://www.bilnytt.no/CalculateAnnualDiff.aspx
http://www.bilnytt.no/showannualdiff.aspx
Eller regn ut egne verdier:
http://www.bilnytt.no/CalculateAnnualDiff.aspx
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Re: Import hjelp.
Grunnen til automat er at jeg pga. en litt sliten/skadet kløtsjfot har hatt et par cab,er nå en TT og Slk med automat og for så vidt funnet det ganske behagelig og greit. RF en er ikke i min gate og ble dessuten for trang i forhold til vanlig/ekte cab. Finner bare NC med automat i Tyskland og har derfor vurdert USA, Time will show. Mange fine manuelle 160 hk på Finn så det får bli en avveiing i løpet av vinteren.
2010 NC RC 1.8
- torbra
- 2000 RPM
- Posts: 205
- Joined: 03 Feb 2014, 17:23
- Medlemsnummer: 1122
- Location: Valdres
- Status: Offline
Re: Import hjelp.
Det er Co2 som koster, og det er stortingsvedtak på at den avgiften skal øke med 5 prosent hvert år fram til - 25. Så derfor lønner det seg ikke å importere nyere biler.Agility wrote:Hvorfor automat på en sånn bil ? Du får jo f.eks. en nesten ny 2017 RF til samme pris, vel og merke med manuell kasse
Uansett, det ser jo ut til å bli endringer i avgiftene fra neste år, så er vel verdt å vente med beregninga til statsbudsjettet er vedtatt....
Sent fra min Mi A2 via Tapatalk
-91 BRG-SE, Schneller Heinz
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Import hjelp.
Eller at det lønner seg fordi neste år blir det enda dyrere og året etter enda dyrere igjen.... ?? eller?torbra wrote: 10 Oct 2019, 17:27Det er Co2 som koster, og det er stortingsvedtak på at den avgiften skal øke med 5 prosent hvert år fram til - 25. Så derfor lønner det seg ikke å importere nyere biler.Agility wrote:Hvorfor automat på en sånn bil ? Du får jo f.eks. en nesten ny 2017 RF til samme pris, vel og merke med manuell kasse
Uansett, det ser jo ut til å bli endringer i avgiftene fra neste år, så er vel verdt å vente med beregninga til statsbudsjettet er vedtatt....
Sent fra min Mi A2 via Tapatalk
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Re: Import hjelp.
Er vel bare å vente til over nyttår og kjøpe ny!
Ref bilnytt.no;
Mazda MX-5 2,0 184hk Sportspakke Bensin CAB 413 200 156 155 155 927 71 126 -84 801
Når bilen går ned med nesten 85000 i avgifter burde det bli 'løp og kjøp'!
Ref bilnytt.no;
Mazda MX-5 2,0 184hk Sportspakke Bensin CAB 413 200 156 155 155 927 71 126 -84 801
Når bilen går ned med nesten 85000 i avgifter burde det bli 'løp og kjøp'!
Steffen Tinholt
'09 Cooper Red, 2,0
X '03 1,8 Silver Blues m/Hardtop
X '94 BRG 1,8, 16" OZ racing, Angel Eyes lykter
'09 Cooper Red, 2,0
X '03 1,8 Silver Blues m/Hardtop
X '94 BRG 1,8, 16" OZ racing, Angel Eyes lykter
- Thomas Ericsson
- 1000 RPM
- Posts: 116
- Joined: 29 Jan 2013, 16:04
- Location: Halmstad, Sweden
- Status: Offline
Re: Import hjelp.
Jag köpte min 2017 MX-5 ND 2.0 RF (white pearl) i mars 2017. Den blev nr 2 av RF i Sverige.
Vi har några stycken RF Aut i Sverige.
Bilen går mjukt och fint, och är snabbare i accelerationen. Dessutom finns det en ”Sportknapp”, vilken jag inte använder så ofta. Det finns också paddlar, och möjlighet att växla manuellt. Är lite bekväm av mig, så jag föredrar att låta bilen växla själv.
Är mycket nöjd med mitt val, och kan rekommendera denna version.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi har några stycken RF Aut i Sverige.
Bilen går mjukt och fint, och är snabbare i accelerationen. Dessutom finns det en ”Sportknapp”, vilken jag inte använder så ofta. Det finns också paddlar, och möjlighet att växla manuellt. Är lite bekväm av mig, så jag föredrar att låta bilen växla själv.
Är mycket nöjd med mitt val, och kan rekommendera denna version.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- These users thanked the author Thomas Ericsson for the post:
- Kurti
Thomas Ericsson
Honorary Member
Miata Club of Sweden
Honorary Member
Miata Club of Sweden
Re: Import hjelp.
Hei.
Har nå satt i gang jegere "over there " på jekt etter ND automat. Noen andre som har kjørt ND RF med aut. siden denne tråden startet?
Har nå satt i gang jegere "over there " på jekt etter ND automat. Noen andre som har kjørt ND RF med aut. siden denne tråden startet?
2010 NC RC 1.8