Har planlagt å sette inn noen andre dyser. De bør funke opp til ca 180hk. Kan dyser fra RX8 være et godt alternativ? De bør vel gi passende duty cycle for den ytelsen.
Hva er normal pris på slike? Evt noen som har noe liggende?
(Har 1,6 NA med M45)
Dyser
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Dyser
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1687
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Dyser
Hvorfor skal du det ? Jeg kjører med opptil 11psi ladetrykk (MP45) og det funker helt utmerket med originale dyser, stort sett det eneste du oppnår med større dyser, er rotete tomgang. Jeg har større dyser liggende, men har ikke tatt meg bryet med å sette dem inn, da behovet igrunn uteble. Bruker Power card for å justere bensinmengden...MX-Jon wrote: 21 Oct 2019, 14:21 Har planlagt å sette inn noen andre dyser. De bør funke opp til ca 180hk. Kan dyser fra RX8 være et godt alternativ? De bør vel gi passende duty cycle for den ytelsen.
Hva er normal pris på slike? Evt noen som har noe liggende?
(Har 1,6 NA med M45)
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-
- 2000 RPM
- Posts: 252
- Joined: 30 Aug 2014, 16:37
- Medlemsnummer: 1271
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Dyser
MX-Jon wrote: 21 Oct 2019, 14:21 Har planlagt å sette inn noen andre dyser. De bør funke opp til ca 180hk. Kan dyser fra RX8 være et godt alternativ? De bør vel gi passende duty cycle for den ytelsen.
Hva er normal pris på slike? Evt noen som har noe liggende?
(Har 1,6 NA med M45)
Var selv fornøyd med gule rx8 (440cc), før eg bytta til større.
Kjøpte selv på E-bukta, men pass på, da det er mye uekte dyser for tiden på markedet. ( står mye på engelske forums osv.)
Tror rx8 dysene burde fungere fint til ditt bruk, finere tomgang får du kanskje også

Lyst på nye dyser?
Har god erfaring med https://goflowforce.com/products
sine dyser
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Dyser
Ifølge denne kalkulatoren her rekker ikke originaldysene lenger enn til 130hk hvis man ikke kjører høyere trykk. https://www.rcfuelinjection.com/technical
Og siden dysene er bygget for original trykk vil jeg jo tro de gjør en best jobb med forstøving og korrekt volum ved å holde trykket der.
Derfor tenkte jeg å bytte dyser.
Og siden dysene er bygget for original trykk vil jeg jo tro de gjør en best jobb med forstøving og korrekt volum ved å holde trykket der.
Derfor tenkte jeg å bytte dyser.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1687
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Dyser
Da er jeg med. Jeg kjører endrede dysetider, samt pumpe som leverer riktig trykk på høyt turtall, resten forteller bredbåndslambdaen meg...MX-Jon wrote: 22 Oct 2019, 00:35 Ifølge denne kalkulatoren her rekker ikke originaldysene lenger enn til 130hk hvis man ikke kjører høyere trykk. https://www.rcfuelinjection.com/technical
Og siden dysene er bygget for original trykk vil jeg jo tro de gjør en best jobb med forstøving og korrekt volum ved å holde trykket der.
Derfor tenkte jeg å bytte dyser.
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special