Noomi wrote: 16 Dec 2019, 20:57
Anders! Skjerpings! Vi vil ha nytt om "Green Lightning"
Hyggelig at du vil ha nytt! Det har skjedd lite, har vært travelt opptatt på skolen i høst. Men det har skjedd noen få ting som jeg ikke har skrevet om:
Har montert ny bilstereo, en som er lik den jeg har i NC'en. Den passet fint, men skruene jeg brukte var dessverre noe for store slik at man kan se de på fremsiden. Den sitter i hvert fall godt. Veldig kjekt å kunne spille musikk fra Spotify uten å ta telefonen opp av lomma.
Nye brytere til lyktene og varselblinken er også på plass.
Har også fått prøvemontert nye hjul. Det blir nok vesentlig penere når bilen kommer nærmere bakken.
Felgene er 15x7" og fikk baderomsvekta opp på 5,9kg.
De nye delene fra GuardianDesigns har også kommet, men kun rattet og girspaken er montert, har ikke bilde av det.
Instrumentdekselet skal jeg forsterke med epoxy før det monteres slik at det ikke knekker når det eventuelt blir tatt av igjen slik det originale gjorde.
Har også byttet motorolje og diffolje. Har fått meg en pipe som skal passe perfekt på pluggen til girkassa men ikke fått prøvd den ennå.
Ldelijster wrote: 21 Dec 2019, 20:26
Personlig synes jeg at grønn er den fineste fargen på en NA. Ihvertfall når man kombinerer den med en tan interiør

Hvilken bil synes du er best å kjøre, nå at du har to flere biler å velge mellom?
Ikke vel! Er veldig fornøyd med fargekombinasjonen.
Har kjørt denne veldig lite så langt, så det er vanskelig å si så mye om. Har ikke gjort noe med understellet ennå eller prøvd den med gode dekk heller, men jeg synes den virker utrolig lett og svingvillig. Liker girkassa også, den kjennes helt perfekt ut. Det er enkelt å forstå hvorfor MX-5 har hatt så stor suksess når en kjører den, den er virkelig artig selv om den foreløpig er omtrent helt standard.
Men det er også fantastisk moro å sette seg tilbake i NC'en etterpå og kjenne på forskjellene. Det gir et litt annet perspektiv, jeg føler nesten at jeg ikke har kjørt bilen før og får en ordentlig wow-opplevelse av hvordan alt kjennes og hvor bra den sitter på veien. Litt merkelig hvordan jeg kan få den følelsen når har kjørt bilen nesten daglig i 6 år, men det er veldig morsomt. Kanskje man kan si det sånn at NC'en er best å kjøre men NA'en er mest morsom ved spesielle anledninger.