Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noomi wrote: 07 Jul 2019, 09:45
Jeg lærer stadig mer om bilmotorer, så må bare spørre.
Det med frest svinghjul. Det er vel ikke slitasje? Har noen frest det for å spare vekt, eller hva kan motivasjonen være for å gjøre noe sånt?
Er nok for å spare vekt. Kjappere respons på motoren både opp og ned i turtall da. Mister noe dreiemoment sies det. Men min erfaring er at eg ikke gjorde det på de bilene eg har testet det på
Noomi wrote: 07 Jul 2019, 09:45
Jeg lærer stadig mer om bilmotorer, så må bare spørre.
Det med frest svinghjul. Det er vel ikke slitasje? Har noen frest det for å spare vekt, eller hva kan motivasjonen være for å gjøre noe sånt?
Er nok for å spare vekt. Kjappere respons på motoren både opp og ned i turtall da. Mister noe dreiemoment sies det. Men min erfaring er at eg ikke gjorde det på de bilene eg har testet det på
Jeg er ikke overrasket over at det dukker opp påkostede deler her og der når du begynner å grave. Min og din var/er ganske påkostede, seriøse og profft bygde biler, alt fra presse, understell, felger mm. Mistenker dog din for å være hakket mer påkostet og seriøst bygd. Men det er gjennomførte biler som har sett og ser mye morro. Skal få finger ut og tatt noen skippertak på min, må jo med tid og stunder få bilene til å møtes igjen
m1chael wrote: 29 Jul 2019, 00:31
Jeg er ikke overrasket over at det dukker opp påkostede deler her og der når du begynner å grave. Min og din var/er ganske påkostede, seriøse og profft bygde biler, alt fra presse, understell, felger mm. Mistenker dog din for å være hakket mer påkostet og seriøst bygd. Men det er gjennomførte biler som har sett og ser mye morro. Skal få finger ut og tatt noen skippertak på min, må jo med tid og stunder få bilene til å møtes igjen
Ja det ser ikke ut som noe er gjort med venstrehånda her, ingen lettvinte løsninger på noe. Ser frem til å få maskineriet tilbake, og skrudd sammen greiene igjen...
Ser ut til at det holdt med honing og bytte av ringer, men ikke fått helt avklart enda, skulle kontrollmåle endel, samt plane toppen på blokka.
Burde absolutt være mulig å få til et møte en eller annen gang, jeg pleier å ta meg en nordovertur i løpet av sommeren, så det burde være fullt mulig...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Stalfa wrote: 29 Jul 2019, 10:47
Jeg er overrasket at man da ikke inkluderer IC som en del av pakken.
Ref noen av de syke temperaturene man ser på IAT på liknende bygg.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Planen er å sette inn intercooler, men akkurat nå holder det med å få maskineriet i orden igjen, samt få unna EU godkjenninga innen utg. av september...
Reruting av kjølinga er på vei, og større radiator kommer også inn før neste sommer...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Fått alt av nødvendige deler, og var en tur og leverte nye stempelringer, pakninger til oljespylerne og oljepumpa.
Blokka er honet og planslipt, veiva polert og nye ACL Race lager blir montert. Skaden i sylinderne var ok fikset med honing, og litt striper på stemplene pusses bort. 4de sylinderen er tatt opp 1/100" mere enn de andre da det alltid er bakerste sylinder som får mest varmgang. Bygges for å tåle mere varme nå, trenger bare en fullt brukbar motor, ikke en fabrikksny motor...
Diverse annet småtteri og modkit ligger og venter i garasjen...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Ny MX-5 i familien..., Kristoffer henta en 2017 2,0 RF LE på Notodden i går og er nå på vei til Bodø
Lekebilen har hengt i garasjen i sommer, så jeg ble skikkelig misunnelig etter ha kjørt noen mil mellom Vikersund og Jessheim i går..., fader for en flott bil å kjøre. Alt kjennes bare helt riktig ut umiddelbart når du setter igang, akkurat som i lekebilen, bare med litt høyere komfort og litt lavere støynivå...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Alt har vært klart i garasjen i hele vinter, men har hatt masse annet å drive med så har ikke brukt så mye som et minutt på lekebilen i vinter...., men nå ble det jo brått litt vårlig, så da er det vel på tide å bygge motor og få greiene på veien igjen. Omtrent temmelig nøyaktig ett år siden den fatale varmkjøringa....
These users thanked the author Agility for the post: