Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Her er mitt "bud" på hvor skiltet på NA ideelt bør sitte, det krever dog at du monterer den "originale" leppa som Mazda "sparte bort" for å knipe inn noen få kroner. Jeg mener denne leppa kler bilen veldig godt, og ikke minst at den funksjonelt er viktig for å "roe ned" fronten i motorveihastigheter.
Har aldri fått noen negative kommentarer på EU på denne plasseringen, selv om den er litt i grenseland for å være "for lav" i forhold til grensene. Men så er jo min NA ikke senket, da
obi-one wrote: 20 Apr 2020, 08:48
Her er mitt "bud" på hvor skiltet på NA ideelt bør sitte, det krever dog at du monterer den "originale" leppa som Mazda "sparte bort" for å knipe inn noen få kroner. Jeg mener denne leppa kler bilen veldig godt, og ikke minst at den funksjonelt er viktig for å "roe ned" fronten i motorveihastigheter.
Har aldri fått noen negative kommentarer på EU på denne plasseringen, selv om den er litt i grenseland for å være "for lav" i forhold til grensene. Men så er jo min NA ikke senket, da
Helt enig, det er akkurat det som er planen! Jeg bestilte en slik frontleppe sammen med noen andre deler i fjor, og oppdaget i går at leppa mangla. Så den får jeg ettersendt snart. Hvordan ser det ut bak skiltet ditt, hvordan er det festet?
Anders wrote: 20 Apr 2020, 14:04
Helt enig, det er akkurat det som er planen! Jeg bestilte en slik frontleppe sammen med noen andre deler i fjor, og oppdaget i går at leppa mangla. Så den får jeg ettersendt snart. Hvordan ser det ut bak skiltet ditt, hvordan er det festet?
Skiltet mitt er festet med to skruer, som går inn i to små S-formede braketter av bøyd flatmetall, som så går inn i mellom original forskjerm og den "nesten originale" leppa.
Et bilde forklarer vel bedre (var ikke rotert da jeg tok det, men nedlastingen tukler det til.....):
These users thanked the author obi-one for the post:
Stalfa wrote: 24 Apr 2020, 09:50
Hvordan ble bilen med det ny rattet, merket du stor forskjell på beinplassen i forhold til u-modifisert?
Synes det ble veldig ålreit! Vanskelig å si noe om hvor mye jeg merket forskjellen fordi jeg kjørte den så lite med umodifisert ratt og at den sto lenge stille ettersom jeg valgte å sende det originale rattet avgårde for å modifiseres. Beinplass har jeg i hvert fall ikke noe problem med. Rattet gir ca. 2 cm mer plass i bunn.
obi-one wrote: 26 Apr 2020, 12:33
Skiltet mitt er festet med to skruer, som går inn i to små S-formede braketter av bøyd flatmetall, som så går inn i mellom original forskjerm og den "nesten originale" leppa.
Et bilde forklarer vel bedre (var ikke rotert da jeg tok det, men nedlastingen tukler det til.....):
20200425_111235.jpg
Aha, takk for forklaringen! Fint å se at det er plass til brakettene mellom forskjerm og leppe. Begynte å lage til slike braketter i dag, men fikk ikke festet de ettersom den første bolten jeg skulle skru ut knakk. Kjøper nytt av det først og har skiltet over grillen midlertidig.
Her er den endelig hjemme på gårdsplassen igjen, fått seg sin første vask siden juli også
These users thanked the author Anders for the post (total 2):
Stalfa wrote: 24 Apr 2020, 09:50
Hvordan ble bilen med det ny rattet, merket du stor forskjell på beinplassen i forhold til u-modifisert?
Jeg pleier å ha rattet stående rett når jeg går inn og ut av bilen uten å tenke så mye over det, og det gikk som sagt så lang tid fra jeg satt i den med originalt ratt til jeg hadde det nye at jeg ikke kunne kommentere forskjellen.
Men i går satt jeg meg inn i bilen med rattet opp ned. Da merka jeg at høyrebenet måtte lirkes under rattet for å sette meg på plass. Når rattet står rett og den flate bunnen er nederst subber bare benet såvidt borti.
Hadde ikke tenkt på at å sjekke forskjellen på beinplassen var så enkelt som å vri på rattet ... Men jeg merka det i hvert fall da og kan rapportere at det var stor forskjell