Servoreim
Moderator: Styremedlemmer
- Oddi395
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 395
- Status: Offline
Re: Servoreim
Bestilt OEM fra Belgia via Mazda Haugesund. Fikk den etter 1 dag. Ypperlig service- som alltid!
B61P 15 907 B9F
Takk for svar allikevel!
B61P 15 907 B9F
Takk for svar allikevel!

- obi-one
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 829
Veldig hyggelig at du legger ut info som så kan søkes opp av andre "neste gang".
Det er så mye bedre med et forum som har "hukommelse" enn en Facebook med oppmerksomhetsspenn som en gullfisk!
Det er så mye bedre med et forum som har "hukommelse" enn en Facebook med oppmerksomhetsspenn som en gullfisk!
- Oddi395
- 2000 RPM
Litt info 
Hvis noen skulle prøve på det samme som meg så vær klar over at Clutchen( ? ) på AC må tas av ellers er det ikke plass til den nye reima. Umulig å få av uten bruk av avtrekker! Jeg vet enda ikke helt hva jeg kommer til å gjøre videre. Har hatt mye arbeid (og utgifter) med å reparere AC anlegget så det blir vel til at jeg kjøper en ny AC kompressor senere. (vinterprosjekt?) Ser jeg kan fa en rimelig på autodeler.co.no.
Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg ikke brukt penger på AC på sommerbilen min i det hele tatt. AC var imidlertid grei å ha da jeg også brukte bilen vinterstid.

Hvis noen skulle prøve på det samme som meg så vær klar over at Clutchen( ? ) på AC må tas av ellers er det ikke plass til den nye reima. Umulig å få av uten bruk av avtrekker! Jeg vet enda ikke helt hva jeg kommer til å gjøre videre. Har hatt mye arbeid (og utgifter) med å reparere AC anlegget så det blir vel til at jeg kjøper en ny AC kompressor senere. (vinterprosjekt?) Ser jeg kan fa en rimelig på autodeler.co.no.
Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde jeg ikke brukt penger på AC på sommerbilen min i det hele tatt. AC var imidlertid grei å ha da jeg også brukte bilen vinterstid.
- Lloyd
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 912
Vil du har brukt AC kompressor?
Demonterer jo dette på løpende bånd.
Demonterer jo dette på løpende bånd.
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner. 

-
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 1355
Er det slik at når bryteren til AC'n er slått av, så gjør clutchen at AC-reimhjulet er i "fri"?
Hvis dette stemmer, belaster du ikke motoren med avslått AC.
-12 MX-5 Radiant Ebony
-96 MX-5 BRG
x-64 VW 1200 "Evald"
x-83 Mazda rx-7
x-87 Mazda rx-7
-96 MX-5 BRG
x-64 VW 1200 "Evald"
x-83 Mazda rx-7
x-87 Mazda rx-7
- Oddi395
- 2000 RPM
Det vet jeg faktisk ikke, men et godt tips som vil bli undersøktØivindx wrote: 05 May 2021, 15:48 Er det slik at når bryteren til AC'n er slått av, så gjør clutchen at AC-reimhjulet er i "fri"?

- Lloyd
- 6500 RPM
Ac kompressorhjul går helt løst inntil clutch blir spenningsatt.

- Oddi395
- 2000 RPM
Hei igjen
Høres ut som du har peiling på AC. Jeg lurer på hva som kan ha vært årsaken til at Clutchen brant? Det ble en skikkelig røykutvikling, og et stort "brennmerke" på asfalten.

- Lloyd
- 6500 RPM
Høres bare i tilfelle sånn ut. Har ikkje peiling.
Men vil anta 1 av 2.
Kompressor står fast eller har for stor motstand slik at inngrep ikkje klarer og låse seg og du får konstant friksjon til det smelter.
Eventuelt elektrisk problem med spolen(e) til clutch som startet brann eller lignende.
Virker som noe relatert rundt problem 1 mtp hjulet står helt fast. Brent fast i inngrep og kompressor står fast/skjært seg.
Men vil anta 1 av 2.
Kompressor står fast eller har for stor motstand slik at inngrep ikkje klarer og låse seg og du får konstant friksjon til det smelter.
Eventuelt elektrisk problem med spolen(e) til clutch som startet brann eller lignende.
Virker som noe relatert rundt problem 1 mtp hjulet står helt fast. Brent fast i inngrep og kompressor står fast/skjært seg.

- Oddi395
- 2000 RPM
Hei
Jeg lurer på om noen på forumet kjenner til om AC-kretsen har sikring. Finner ingenting her, untatt AC vifte...
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 1997-fuses
Jeg lurer på om noen på forumet kjenner til om AC-kretsen har sikring. Finner ingenting her, untatt AC vifte...
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 1997-fuses
- Lloyd
- 6500 RPM
Foruten via styre kretsen så virker det til å være kun 1.
Samme som da tar AC vifta.
Edit1: Styre krets har via Wiper Fuse foruten styring via ECU.
Samme som da tar AC vifta.
Edit1: Styre krets har via Wiper Fuse foruten styring via ECU.