Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hadde i dag time til godkjenning av IL Mototsport eksosen jeg har kjørt med i noen år. Visste at denne måtte på plass før neste EU-godkjenning.
Kjørte inn i hallen 08:02 og ut igjen 08:13. Hadde med TUV-papirer. Hyggelig kar på 60+ som godkjente. Ba om en lydprøve ved 4750 rpm som det står i TUV-papirene. Det låt helt normalt, så da ble det godkjent. "Den brummer litt mer" så han, og spurte om jeg hadde andre filtere eller modifikasjoner. Det har jeg jo ikke, og det svarte jeg også. "Alt i orden", svarte gubben.
These users thanked the author David for the post (total 2):
Og i går fullførte jeg bytte av høyttalere i dørene. Fra original til Pioneer TS-A6880F. Forskjellen var helt sinnsyk. Mye klarer og dypere lyd, og de tåler høyere volum. Absolutt verdt investeringen. Jeg har også kjøpt tweetere til nakkehøyttalerne som skal byttes senere.
Kjøpte alle høyttalerne hos thansen.
These users thanked the author David for the post:
Samme dag som sommerturen ble annonsert ba jeg også Anders om tips til nye stabilisatorstag. Var innom et verksted i fjor sommer og en anbefaling på å bytte de originale. De har jo stått på bilen siden 2008 og så ganske modne ut.
Kraftigere stabilatorstag er den beste oppgraderingen man kan gjøre på understell, etter min mening.
Jeg la merke til at det i installasjonsveiledningen ikke vare spesifert hvordan du skal justere de juster-bare "kyllingbena".
Jeg anbefaler en kjapp opplesing på temaet før du står i garasjen.
These users thanked the author Stalfa for the post (total 2):
Ser ut som nøkkelen er å få krengestaget til å være "fritt for spenning" når alt er installert og bilen står flatt på bakken.
Selvsagt korrigert for førerens vekt, så her er det bare å finne fram sandsekkene
These users thanked the author obi-one for the post (total 2):
Stalfa wrote: 08 Feb 2023, 12:09
Kraftigere stabilatorstag er den beste oppgraderingen man kan gjøre på understell, etter min mening.
Jeg la merke til at det i installasjonsveiledningen ikke vare spesifert hvordan du skal justere de juster-bare "kyllingbena".
Jeg anbefaler en kjapp opplesing på temaet før du står i garasjen.
Akkurat. Det hadde jeg ikke tenkt på. Takk for tipset. Eventuelt får jeg med Anders som rådgiver (??)
These users thanked the author David for the post:
Ser ut som nøkkelen er å få krengestaget til å være "fritt for spenning" når alt er installert og bilen står flatt på bakken.
Selvsagt korrigert for førerens vekt, så her er det bare å finne fram sandsekkene
Først fikk jeg hjelp av en kompis til å montere SPS Motorsport sitt sett med sway bars og kyllingbein foran og bak, deretter var endelig frontplugger ferdig lakkerte sånn at jeg kunne fjerne OEM-skiltfestet og plugge de 8 (!!!!!!) føle hullene etter skiltfestet. Altså, seriøst Mazda, hva f*** tenkte dere på da dere laget 6 store og 2 små hull i fronten på bilen kun for et skiltfeste? Litt i samme økta ble også tennplugger byttet.
Før sommertur gjenstår å få på nye tire stickers og polere hele bilen
Stalfa wrote: 22 May 2023, 13:16
Hvordan ble bilen å kjøre med fetere antikrengestag?
Den ble ganske mye stivere ja. Null krenging i svinger nå. Veldig fornøyd. Kyllingbeina står nå på midten, og kan da justeres mot mykere og enda hardere, men jeg tror ikke jeg roter noe mer med dem.