Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
2re wrote: 14 Sep 2021, 22:01
Det mindre artige var at Mazda-forhandleren måtte ha tre forsøk før de klarte å levere riktige bremser basert på rammenummer. Da ble det ikke noe banekjøring på sommerturen.
Viser seg at forhandlerne ikke har delekatalogen som dekker NA Miata.
Gjør det enkelt for deg selv, bare finn en eller annen Europeisk MX-5 NA 1.8, oppgi skiltnummeret på den bilen når du skal ha noe, da finner Mazda forhandleren det alltid !!!
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Vinterens prosjekt nærmer seg omsider ferdigstillelse. Er på vei over i retro stil med custom skiver fra Revlimiter og instrumentpanelet fra Jass Performance.
Fargene gjengis ikke helt korrekt her. De er i virkeligheten orange. Litt pirk og borring her og der, men relativt hei skuring.
These users thanked the author 2re for the post (total 4):
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Du har noe å se frem til. Dette blir knall bra.
Revlimiter skiver gjør stor forskjell.
Både rent estetisk og ikke minst for lesbarheten, spesielt dersom du har Miata.
These users thanked the author Stalfa for the post:
Igår var det årets første (!) kjøretur, på torsdagstur til Drøbak. Og premiere på det nye instrumentpanelet fra Jass Performance og spesiallagede skiver fra Adam/Revlimiter. Skivene er i utgangspunktet varianten Warbird, men jeg måtte jo ha inn M-logoen. Warbird er i utgangspunktet svart/hvit, men en kunde hadde tidligere bestillt i en sprek "bright orange" og de falt jeg for. Etter at bestilingen var sendt begynte jeg å lure på om det egentlig var så smart. Når man passerer 50 blir man nemlig mer og mer avhengig av gode kontraster, og sånn sett hadde jo svart/hvitt vært optimalt. Men, ingen grunn til anger. Lesbarheten er god nok for meg. Jeg innser at smaken er delt, men mørk blå og orange er en av mine favorittkombinasjoner.
These users thanked the author 2re for the post (total 8):
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Så var det tid for markeringslys/blinklys. Falt for IL Motorsport sine helt nye LED markeringslys/blinklys, som ser ganske ok ut både av og på etter min mening. Skikkelig "plug and play" og virker å være av god kvalitet. Eventuelle problemer med såkalt hyperblink (skyldes LEDs lavere spenning) på blinklysene er tatt hånd om.
Blinklysfunksjonen klarer ikke jeg å ta bilde av, så da rapper jeg ett som antyder:
Eller, for å vise det hele skikkelig så kan vi kjøre full reklame:
These users thanked the author 2re for the post (total 6):
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Oppdaget plutselig at jeg hadde pågående lekkasje fra batteriet, og det hadde jeg åpenbart hatt en stund. Da jeg begynte å se godt etter lå det jo "koainrester" både her og der. Batterisyre er som kjent ikke godt for noe eller noen, og ikke karosseri heller.
Så da var det bare å vaske bort driten og pusse ned der det hadde blitt overflaterust. På med Brunox og til slutt ny lakk. Apropos lakk, Billakkspesialisten/St. Haugen fargehandel er utrolig dyktige og flinke til å finne riktig farge. Fargekoden fra Mazda stemte ikke i det hele tatt.
Jeg hadde jo egentlig original batteriskål, men den hadde jo blitt lagt på en hylle siden Biltema-batteriet jeg har hatt et par runder akkurat ikke gikk nedi. Nå er det over og ut for Biltema-batteri for min del. Det forrige var det ladeproblemer med og var finito etter ett år. Det siste her hadde altså lekkasje og hadde en suse/surkle-lyd når det ble varmt. Så nå ble det Exide Excell - EB454. Koster det dobbelte av Biltema sitt men jeg mistenker at det er dobbelt så bra også, og det passet smack nedi batteriskåla som også bidrar til å holde batteriet på plass i bunnen.
These users thanked the author 2re for the post (total 2):
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD