Ny softtop NA 1991 Miata
Moderator: Styremedlemmer
- Oddi395
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 395
- Status: Offline
Ny softtop NA 1991 Miata
Hei
Litt usikker på om denne skal på "Teknisk", men tar en sjanse. Jeg vurderer ny kalesje til min 91 mod Miata. I 2004 kjøpte jeg kalesje fra Cabrioworld og har vært svært fornøyd med denne, - unntatt at den er med glidelås. Med en "tung" glassrute syns jeg det er et plunder med å senke og heve kalesjen. Jeg kunne tenkt meg en "Zipperless", men med samme "stayfast" canvas kvalitet som sist. Ser at Moss har tilbud for tiden som inkluderer fri frakt fra Statene. Kunne imidlertid tenkt meg å se om Cabrioworld også har tilbud, men jeg får bare feilmeldinger på deres internettside. (har prøvd både Safari og Chrome). Spørsmålet er om noen på forumet har erfaring med dette? I tillegg lurer jeg på om noen også har erfaringer med "zipperless" kalesje, eks. Robbins som Moss leverer?
Litt usikker på om denne skal på "Teknisk", men tar en sjanse. Jeg vurderer ny kalesje til min 91 mod Miata. I 2004 kjøpte jeg kalesje fra Cabrioworld og har vært svært fornøyd med denne, - unntatt at den er med glidelås. Med en "tung" glassrute syns jeg det er et plunder med å senke og heve kalesjen. Jeg kunne tenkt meg en "Zipperless", men med samme "stayfast" canvas kvalitet som sist. Ser at Moss har tilbud for tiden som inkluderer fri frakt fra Statene. Kunne imidlertid tenkt meg å se om Cabrioworld også har tilbud, men jeg får bare feilmeldinger på deres internettside. (har prøvd både Safari og Chrome). Spørsmålet er om noen på forumet har erfaring med dette? I tillegg lurer jeg på om noen også har erfaringer med "zipperless" kalesje, eks. Robbins som Moss leverer?
- Attachments
-
- Skjermbilde 2025-03-07 kl. 15.07.52.png (44.02 KiB) Viewed 2099 times
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 1062
Re: Ny softtop NA 1991 Miata
Hei,
når det gjelder nettsiden: Hvis du vegler "Avanserte" og så går videre så kommer nettsiden opp. Årskaen er SSL sertifikatet på webserveren som skal gi sikker HTTPS trafikk utløp for to år siden så det kan jo tyde på at nettsiden ikke akkurat er up-to-date.
(Det at SSL sertifikatet ikke er korrekt kan være en indikasjon på at det er noe humbug så ikke legg igjen kredittkort info på en slik side, last ned proigrammer osv)
når det gjelder nettsiden: Hvis du vegler "Avanserte" og så går videre så kommer nettsiden opp. Årskaen er SSL sertifikatet på webserveren som skal gi sikker HTTPS trafikk utløp for to år siden så det kan jo tyde på at nettsiden ikke akkurat er up-to-date.
(Det at SSL sertifikatet ikke er korrekt kan være en indikasjon på at det er noe humbug så ikke legg igjen kredittkort info på en slik side, last ned proigrammer osv)
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Specialized Stumpjumper

- Oddi395
- 2000 RPM
Takk for svar MX-Jon
Problemet for meg er at hvis jeg skal kjøpe noe hos Cabrioworld, så kan jeg risikere at data blir tappet. Forstår jeg det rett?
Problemet for meg er at hvis jeg skal kjøpe noe hos Cabrioworld, så kan jeg risikere at data blir tappet. Forstår jeg det rett?
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 1062
Ja, det er en dårlig idé å handle på en nettbutikk med et utløpt eller feil SSL-sertifikat, fordi:
Dataene dine kan være usikre – Uten et gyldig SSL-sertifikat sendes dataene dine ukryptert, noe som gjør dem sårbare for avlytting.
Profesjonelle aktører fornyer alltid sine sertifikater – En seriøs nettbutikk vil sørge for at sikkerheten er i orden. Et utløpt sertifikat kan indikere dårlig vedlikehold eller en falsk side. (ikke det at jeg tror den er falsk i dette tilfellet men dårlig vedlikehold kan kanskje også indikere at de ikke tar godt vare på kredittkortinformasjonen din)
Så jeg ville latt være å handle der nå og heller sendt dem en mail og spurt hvorfor sertifikatet ikke er gyldig.
Dataene dine kan være usikre – Uten et gyldig SSL-sertifikat sendes dataene dine ukryptert, noe som gjør dem sårbare for avlytting.
Profesjonelle aktører fornyer alltid sine sertifikater – En seriøs nettbutikk vil sørge for at sikkerheten er i orden. Et utløpt sertifikat kan indikere dårlig vedlikehold eller en falsk side. (ikke det at jeg tror den er falsk i dette tilfellet men dårlig vedlikehold kan kanskje også indikere at de ikke tar godt vare på kredittkortinformasjonen din)
Så jeg ville latt være å handle der nå og heller sendt dem en mail og spurt hvorfor sertifikatet ikke er gyldig.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Specialized Stumpjumper
Specialized Stumpjumper

- Oddi395
- 2000 RPM
Fortsetter tråden... Er det noen som har peiling på om Cabrioworld fortsatt eksisterer som selskap? Jeg får ikke kontakt med de på de e-postadressene som de har oppgitt.
Det ser derfor ut som jeg må handle en annen plass. Noen på forumet som har gode erfaringer med firmaer som leverer kvalitetsvarer til god pris? Må man handle fra USA, eller er det europeiske firmaer som kan levere rimeligere? (tenker på fraktutgifter...) What say?
Det ser derfor ut som jeg må handle en annen plass. Noen på forumet som har gode erfaringer med firmaer som leverer kvalitetsvarer til god pris? Må man handle fra USA, eller er det europeiske firmaer som kan levere rimeligere? (tenker på fraktutgifter...) What say?

- Oddi395
- 2000 RPM
Her var det ikke mye til liv - rai, rai! 

- These users thanked the author Oddi395 for the post:
- Trym N1290
- obi-one
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 829
Mine 50 øre på denne tråden er at jeg er godt fornøyd med denne:
https://www.mx5parts.co.uk/mohair-hood- ... ack-mk1-25
Litt fiklete å få montert rett, men med glassrute, og lett å legge opp og ned uten problemer.
(Er kanskje på vei off topic, men iallefall en kjent leverandør, som jeg oppfatter er til å stole på.
(Akkurat nå har de tilbud på gratis montering av toppen, dersom du stikker innom med bilen i England. Litt langt å kjøre, da.....)
https://www.mx5parts.co.uk/mohair-hood- ... ack-mk1-25
Litt fiklete å få montert rett, men med glassrute, og lett å legge opp og ned uten problemer.
(Er kanskje på vei off topic, men iallefall en kjent leverandør, som jeg oppfatter er til å stole på.
(Akkurat nå har de tilbud på gratis montering av toppen, dersom du stikker innom med bilen i England. Litt langt å kjøre, da.....)
- Oddi395
- 2000 RPM
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 968
Knappe 200 mil (fra Oslo), hver vei.
Bør vel nesten ta det på en oval weekend e.l.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Oddi395
- 2000 RPM
Ingenting er umulig, jeg kan være impulsiv når jeg får tenkt meg om!
- These users thanked the author Oddi395 for the post (total 3):
- Stalfa • Trym N1290 • obi-one
-
- 500 RPM
- Medlemsnummer: 2001
Jeg har byttet to softtopper på NA. Du sparer mye penger på å gjøre jobben selv. Jeg kjøpte meg en naglepistol, bor for å borre opp gamle på Biltema, og brukte en helg på å gjøre det alene. Jeg vil anbefale å være to personer for å løfte ramma av og på bilen. Moss zipperless med glass var det jeg monterte, ble fint resultat som hjalp på salg for begge bilene.
'08 NC1 1.8 PRHT
x-'94 NA 1.8 Japanimport i Irland
x-'90 NA 1.6
x-'94 NA 1.8 Japanimport i Irland
x-'90 NA 1.6
- Oddi395
- 2000 RPM
Takker for svar
Jeg har måttet omprioritere litt. EU kontroll viste at en av demperne lakk olje, så jeg har valgt å gå for bytte til nye KYB AGX. De gamle er fra 2004 og har gjort jobben og vel så det
De koster like så mye som en ny kalesje så jeg får heller vente til neste sesong med å skifte softtop. Softtoppen er egentlig som ny den, men når jeg bruker Oris vindavviser så er det et "bal" med å komme til glidelåsen
Jeg har fått svar på forumet og vet hva jeg skal gå for når jeg bytter til en "makeligere" softtopp. Arbeidet gjør jeg selvsagt selv, som jeg gjorde i 2003
Nye dempere kommer fra MX5parts på torsdag. Jeg gleder med til byttet og en ny sesong med bilen

Jeg har fått svar på forumet og vet hva jeg skal gå for når jeg bytter til en "makeligere" softtopp. Arbeidet gjør jeg selvsagt selv, som jeg gjorde i 2003

Nye dempere kommer fra MX5parts på torsdag. Jeg gleder med til byttet og en ny sesong med bilen

- These users thanked the author Oddi395 for the post (total 3):
- obi-one • sifpilsen • Trym N1290