oppskrift på fjærning av tåkelys bak?
Moderator: Styremedlemmer
oppskrift på fjærning av tåkelys bak?
kan man gjøre dette selv med glassfiber o.l (ser egentlig for meg at det kanskje blir litt halvveis. vanskelig å få helt rett vil det og bli kanskje.)
eller må det plastsveises?
(en annen post på forumet minnet meg på dette temaet, jeg egentlig har tenkt å ta opp en stund. Det er vel et par stk her som har fått det fjærnet.)
eller må det plastsveises?
(en annen post på forumet minnet meg på dette temaet, jeg egentlig har tenkt å ta opp en stund. Det er vel et par stk her som har fått det fjærnet.)
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
Få tak i en fanger fra miata, disse har ikkje denne tåkelykten, eg har en miata og baken ser mye bedre ut uten denne store firkantete lykten...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
-
- Moderator
Lime på en plastbit på baksiden som er større enn hullet, også smøre på med plastlim-lignende stoff, det som er nevnt over er en 2-komponent sak som de har på lakkeringsverksteder... er det som er brukt for å tette igjen nøkkelhull, reflekser og hullet for tåkebaklyset på min....
En bit fra fangeren din funker sikkert utmerket!
En bit fra fangeren din funker sikkert utmerket!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
mener dere at jeg skal FYLLE hullet med denne guffa? blir ikke det j****g mye guffe? (ikke lett for å bli tungt (falle av, sprekke etterhvert))
personlig ville jeg aldri i verden fyllt igjenn et så stort hull med vanlig sparkel ..
ja hvor kjøpes dette vidundermixet?
takk for hjelpen hittil... kjempe greit å ha noen å spørre som har gjort dette før...
p.s
plastbiten på baksiden limes med samme stoffet eller?
personlig ville jeg aldri i verden fyllt igjenn et så stort hull med vanlig sparkel ..
ja hvor kjøpes dette vidundermixet?
takk for hjelpen hittil... kjempe greit å ha noen å spørre som har gjort dette før...
p.s
plastbiten på baksiden limes med samme stoffet eller?
-
- Moderator
jeg aner ikke hvor det er å få kjøpt for den menige mann.... er heller ikke jeg som har gjort det, jeg bare så på innimellom all demonteringen jeg holdt på med (bilen skulle jo hellakkeres).
Her er resultatet jaffal:

såvidt jeg husker ble plastbiten limt med samme stoff ja, dette var noe han blandet til selv, det størknet temmelig fort...
Her er resultatet jaffal:

såvidt jeg husker ble plastbiten limt med samme stoff ja, dette var noe han blandet til selv, det størknet temmelig fort...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Jeg får prøve meg på et kreativt tips: Hva med å klippe ut en plastbit fra en isboks? Feste den på, sparkle rundt og pusse ned.Sjonky wrote:Er i full gang med denne moden selv, men akkurat nå sliter jeg litt med å finne en plastbit som passer....![]()
Noen som har noen tips???
Prøvde meg først med en sånn is-skrape, men den var akkurat for liten....