2006 Mazda MX-5 SE/Standard

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

HansBRG98
Status: Offline

2006 Mazda MX-5 SE/Standard

Post by HansBRG98 »

Kanskje du ser etter en spesiell MX-5/Miata....vent på denne!! :mrgreen: Den skal komme til Norge! Kun 3500 eks. skal produseres..men NC er jo nydelig fra før..

Japanesecarfans.com Klikk her

bildet av NC SE
Image

koster 27000 USD eller 177000 NOK :wink:
Last edited by HansBRG98 on 23 Jul 2005, 15:32, edited 2 times in total.
User avatar
DonKharian
0 RPM
0 RPM
Posts: 43
Joined: 27 Feb 2005, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by DonKharian »

Nå har den nye epoken herved startet :D Dagen etter vår nasjonaldag...

http://www.media.mazda.com/news_release ... 005=0518_e
Kjøper nok en NC når den kommer :)
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

"ny" side om nye MX-5. euro specs..

http://www.theallnewmx-5.com/English/index.asp
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Er det noen som vet når man kan begynne å bestille seg en nc,..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

I England kan man allerede i November bestille seg en NC, kun for medlemmer i MX-5.com. I Norge vet jeg ikke..

https://www.mx5liveit.co.uk/customer/home.asp?flash=1
User avatar
classicturbo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 210
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: porsgrunn/telemark
Contact:
Status: Offline

Post by classicturbo »

for å være ælig liker jeg ikke den nye fronten,da mener jeg lykte delen av fangeren å panseret ligner litt for mye på 323f :cry: :mrgreen:
mx-5 m greddy turbo kit,2,5"eksos 4"stuss lexus baklykter luftintak 17"205x40x17 . rød/sølvstriper . stort sony stereoanlegg dvd 2x tv . crom bøyle sportsstoler . alarm . senka 45 mm . skal bygges om etterhvert ny lakk ny styling mere hk større dyser å
User avatar
lowrider
0 RPM
0 RPM
Posts: 33
Joined: 10 Mar 2005, 01:00
Status: Offline

Post by lowrider »

Heilt enig,synest bilen er stygg eg,men d er jo min meining
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Synest også bilen var stygg når eg såg de første bildene, men etter å ha kikket litt så synest eg den blir finere å finere, dere må kikke mer på den.. :lol: Det som også er ett pluss er jo 2 liters motor, da er det jo litt krefter i den også, noe som en mx-5 har vert litt sparsomme med tidligere,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Mazdafreaks wrote:Synest også bilen var stygg når eg såg de første bildene, men etter å ha kikket litt så synest eg den blir finere å finere, dere må kikke mer på den.. :lol: Det som også er ett pluss er jo 2 liters motor, da er det jo litt krefter i den også, noe som en mx-5 har vert litt sparsomme med tidligere,
Når det gjelder motor og krefter, så har det vel vært en naturlig oppgradering i forhold til tid, tallene fra tidlig 90-tall er jo ikke så værst i forhold til andre biler på den tiden!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Tja tallene er vel ikkje så gale på standard familie biler, men mx-5 skal jo vera en sportsbil da, og bli frakjørt av en ford sieera fra samme årstall er jo kjipe greier då, en sportsbil burde hatt litt mer hk enn en familiebil, Kjører selv med en 110 hk nb og dette skulle ikkje vert lovlig, meget farlig å kjøre forbi og lignende,,blir mye stress med giring og slikt også. Derfor har samboern og meg vert på tanke på å bytte ut mxen med en rx-8, men nå som mx-5 kommer med litt større motor, så kan eg vurdere dette også, kan liksom ikkje gå tilbake til stål tak..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Hvilken sierra snakker du om da?

...og hestene er jo ikke så gjeldende annet enn i sammenheng med vekt...

MGB er ikke så kjapp den heller... men det er da en morsom bil!

Det var jo ingen sammenlignbare biler i produksjon da MX-5 kom...
Og den er jo laget for å kjøre fra andre biler i svingene, ikke på motorveien... ;)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
lowrider
0 RPM
0 RPM
Posts: 33
Joined: 10 Mar 2005, 01:00
Status: Offline

Post by lowrider »

Eg har ein nb faiclif og eg meine at motoren er ein stor skam,bilen er ein 2001 mod og sku tru d var litt meir guff i mototen,blir masse giring som mazdafrek sier,men ellers så er bilen ein drøm og kjøra
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Det at MX-5 er litt motorsvak har gjort den til verdens mest solgte roadster gjennom tidene... :mrgreen: sammenlign andre 1.6 og 1.8 motorer, er kankskje vår litt sterkere enn andre :?:
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Skal ikkje rakke ned på mazda, men de er for slappe, en toyota corolla gt med 1,6 er sprekere enn mazda sine 1,6 samme gjelder vel mr2,Honda sine sliter vi vel med også. men er jo lett å tune en mazda motor da, kjøp ett greddy turbokit til 12k eller kompressor til 20k, så har man ett godt grunnlag, Men da kommer nytt problem, hva med godkjenning, det har alltid vert nesten umulig å få noe godkjent av mazda i norge, har tross alt prøvd med mange prosjekt., fra 323 til 626 og mx-5. får nei hver gang..Men på denne tråden skulle vi ikkje diskutere motorer fra na og nb, gleder meg til eg kan teste nc eg å se om dette er noe for meg, håper denne går bra,, :lol:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Toyota er litt dyrere en Mazda da....T-sport koster 350000,- med 190hk og MR2 321000,- med 140hk..Honda med sin VTEC er bra da!! S2000 koster 579000,- uff, litt utenfor tema da :wink:
Post Reply