Mx-5 basert med Wankel...
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
Mx-5 basert med Wankel...
http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=23991
Siterer:
"den nye MX-5. Dette blir tredje generasjon og likner mer på de tidligere MX-5 modellene enn den likner på de prototypene som har vært presentert den siste tiden. Vi får med andre ord en ekte Miata-avløser. Ikke noe særlig større, forfinet i alle dynamiske avdelinger, absolutt mer moderne men, best av alt, ikke særlig regulert i prisavdelingen. "
"Det vil også komme flere MPS-utgaver i 2006. En firehjulsdrevet Mazda3 med mye dynamitt, og en RX-8 utgave der vi snakker om mer enn 300 hester fra rotasjonsmotoren. Og et eller annet sted langt bak står det også en RX-7-etterfølger og venter. Basert på MX-5, men med rotasjonsmotor og et åpenbart (eller heter det åpnebart?) ståltak av den typen noen av en eller annen grunn kaller for CC. "
Siterer:
"den nye MX-5. Dette blir tredje generasjon og likner mer på de tidligere MX-5 modellene enn den likner på de prototypene som har vært presentert den siste tiden. Vi får med andre ord en ekte Miata-avløser. Ikke noe særlig større, forfinet i alle dynamiske avdelinger, absolutt mer moderne men, best av alt, ikke særlig regulert i prisavdelingen. "
"Det vil også komme flere MPS-utgaver i 2006. En firehjulsdrevet Mazda3 med mye dynamitt, og en RX-8 utgave der vi snakker om mer enn 300 hester fra rotasjonsmotoren. Og et eller annet sted langt bak står det også en RX-7-etterfølger og venter. Basert på MX-5, men med rotasjonsmotor og et åpenbart (eller heter det åpnebart?) ståltak av den typen noen av en eller annen grunn kaller for CC. "
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
her har vi en 1991 Miata med 13B wankel, ikke helt perfekt men...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... eName=WDVW
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... eName=WDVW
arildh wrote:Jeg vil ikke ha noen apex spisende, oljesprtutende, wanker maskin under panseret.
Hvis nye MX-5 kommer med 2.3 l 4ern fra Mazda 6 så er ikke 500 gamp umullig.
Vi får bare håpe at drivverket holder samme klasse.
Egentlig så er drømmebilen min en "RX7" FD3 med en otto turbomotor.
Jeg er ikke noen ekspert på wankel, men jeg tror at det der med dårlige apexer og dårlige tetninger som folk klager på egentlig er myter som henger igjen fra gamle dager. Dagens wankel motorer er nok en god del bedre enn hva de var da de først kom i R-100, rx-2, rx-3 osv.
Og hvis du bygger en motor med "grom" pakninger, ikke org, så er det nok ikke umulig å få 400-500hk som er holdbare.
En av grunnene til at motorene tok kvelden var vel at folk skulle teste de skikkelig, og dro de godt ut på turtallet litt for ofte, og kanske ikke motoren var helt driftsvarm heller.....
t_huseby ---> Redrider
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
Wankel motorene har blitt helveta mye bedre...
hadde ikke blitt engine of the year vist ikke...
er null prob å få opp mot 600hk med rett porting og stor fel turbo...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Renesis er jo wankel... det er bare navnet på den typen de bruker i RX-8, det er vel den som ble engine of the year ja...HansBRG98 wrote:Renesis mener duglaibilenmin wrote:Wankel motorene har blitt helveta mye bedre...
...Jeg også har forstått at det er mye grisekjøring før motoren har blitt varm som gjør at de ryker...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
wankelene blei levert med noen dårlige apexer i denne turboversjonen som kom i type 2 bilen, men byttet du til 12b apexer så skal disse ha mye bedre apexer og holde mye bedre og kan trimme de masse, var en stund eg vurderte rx-7 type3 r-type,og da sjekket eg en del opp i dette.. Men fornuften stoppet meg og kjøpte mx-5 har ikkje angret ennå..
Men en wankel hadde jo vert morsomt å hive i.. Blei også opplyst om at rx-8 bruker den nøyaktige samme girkassen som miata 6gir, da ville det blit ganske enkelt å fått montert en slik rx-8 motor...

Men en wankel hadde jo vert morsomt å hive i.. Blei også opplyst om at rx-8 bruker den nøyaktige samme girkassen som miata 6gir, da ville det blit ganske enkelt å fått montert en slik rx-8 motor...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
-
-