Bilmekaniker.no (Bauda) treff på rudskogen den 12 aug
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Bilmekaniker.no (Bauda) treff på rudskogen den 12 aug
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- Status: Offline
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Har selvsagt booka 60K service den dagen, men vender snuta mot Rudskogen så fort jeg kan. Hjelmen er på MC-ferie på Nurburgring, så jeg henger vel rundt i depoet og ikke på banen. Så sant det ikke sprutregner........
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
Jeg håper å få prøvd meg skikkelig på bane for første gang på fredag.
Original bil, men det blir utfordring nok tror jeg
Krysser fingrene for at bilen blir klar etter toppakning/regreimbytte.
Skal til Lillestrøm i dag for å se på en liten lekkasje. LarsMX5 yter bedre service enn noe annet verksted/privatperson jeg har vært borti.
Way to go
Original bil, men det blir utfordring nok tror jeg

Krysser fingrene for at bilen blir klar etter toppakning/regreimbytte.
Skal til Lillestrøm i dag for å se på en liten lekkasje. LarsMX5 yter bedre service enn noe annet verksted/privatperson jeg har vært borti.
Way to go

X 94 MX5 1,8
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Ikke la bilen hindre deg i å ha det gøy hvertfall. Kjører med original bil jeg også. Det er grise-gøy 

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
mulig...
Mulig jeg kommer for å bare se på for en gangs skyld (pleier å kjøre på banen når jeg er på rudskogen).
Muligens kan jeg jo forsøke å haike noen runder med HF?
Muligens kan jeg jo forsøke å haike noen runder med HF?
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
-
- Status: Offline
-
- Status: Offline
Da var enda et bra treff over på Rudskogen.
Jeg kjørte ikke selv denne gangen men fikk en sittepåtur med Haralds dødelige våpen.
Den gikk sinnsykt bra både på sletta og i svinger.
Toyo R888 er tingen om noen lurer på gateslics.
Harald:
Jeg fant nå i ettertid ut at dataloggingen fungerte utmerket til tross for at GUI'n frøs.
Det er et par ting du kanskje bør vite:
1. Du lader ~ 0.85 bar
, ikke 0.4 bar som vi tidligere trodde
Ikke rart jeg syntes den gikk bra.
2. Du maxer ut 440 dysene dine. Ved WOT og over 6K RPM er dutycycle på 100%
Heldigvis kjører du en aning fett, ( ~ 11.30 i A/F ved 0.8 )
Ellers så det bra ut. Ikke noe tenningsbank, vanntemp krøp opp mot 100C på slutten av turen, innsugstemp lå i mellom 36 og 40 grader.
Bare å begynne å spare til 750cc dyser
Jeg hadde også en hyggelig prat med motorhead, Øyvind og han som eier den lyseblå MX-5en med GT-R motor.
Kult at flere i klubben begynner å få interesse for banekjøring.
Jeg er helt for at vi arrangerer "stagedrive" på Gardemoen.

Jeg kjørte ikke selv denne gangen men fikk en sittepåtur med Haralds dødelige våpen.
Den gikk sinnsykt bra både på sletta og i svinger.
Toyo R888 er tingen om noen lurer på gateslics.
Harald:
Jeg fant nå i ettertid ut at dataloggingen fungerte utmerket til tross for at GUI'n frøs.
Det er et par ting du kanskje bør vite:
1. Du lader ~ 0.85 bar


2. Du maxer ut 440 dysene dine. Ved WOT og over 6K RPM er dutycycle på 100%
Heldigvis kjører du en aning fett, ( ~ 11.30 i A/F ved 0.8 )
Ellers så det bra ut. Ikke noe tenningsbank, vanntemp krøp opp mot 100C på slutten av turen, innsugstemp lå i mellom 36 og 40 grader.
Bare å begynne å spare til 750cc dyser

Jeg hadde også en hyggelig prat med motorhead, Øyvind og han som eier den lyseblå MX-5en med GT-R motor.
Kult at flere i klubben begynner å få interesse for banekjøring.
Jeg er helt for at vi arrangerer "stagedrive" på Gardemoen.
