Katalysator - til låns??

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
91Stomperud
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Katalysator - til låns??

Post by 91Stomperud »

Pokker,
Selv om jeg hadde med både en og to esker konfekt på EU kontrollen ble det en strek i regningen... Etter plagsomt mye skranglelyder i katalysatoren for ca et år siden tok jeg den liksågodt av og banket den tom for innmat :-) Noe mer lyd enn før så klart men ikke mer enn at det går greit. Fikk i allefall bukt med det opprinnelige problemet som egentlig var mer plagsomt en selve skranglingen (dvs at bilen gikk sykt dårlig ved pådrag, fordi eksen ble blokkert av div løse kat deler).
Hvor kjøper jeg en ny bra (og billig) kat ?? Eller det det noen som vil låne meg en for en dag :-) ??

Ellers skal jeg en tur bort til UK i når fremtid, er det noen steder jeg bør slenge innom med kjerra og f.eks skifte reg.reim og gjøre annen service billig/bra??

:mrgreen:
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

www.mx5parts.co.uk

Hvor bor du da ? Kan få låne min, så kan du kjøpe deler til meg i UK :) (betaler selv da..)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
91Stomperud
0 RPM
0 RPM

Post by 91Stomperud »

Bor på Stabekk (vest for Oslo), og reiser over fjellet i morgen kveld for å ta båten til Newcastle.. Moa, har nada planer om å fixe kat/EU-kontroll før jeg returnerer til Norge.
Vidar
Moderator
Moderator

Post by Vidar »

Okei, jeg skal montere den for å vise bilen neste mandag. Så blir det å ta den av så fort som mulig..

Tar du i mot handleliste&pund :)??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Vidar
Moderator
Moderator

Post by Vidar »

Hvis du skal til mx5parts da..

De holder til i Portsmouth langt til sør.. Skal være en ganske pen by.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
91Stomperud
0 RPM
0 RPM

Post by 91Stomperud »

Hadde vært knall om jeg kunne lånt den en dag etter det så jeg slipper å tape (2hk??) på å montere ny kat :-)

Når det gjelder den kommene turen til UK, hadde vi ikke tenkt oss såpass langt syd, men jeg sysler med tanken på å sende en bestilling i morgen med "levering" der vi skal være (dvs i nærheten av Newcastle). Har bestilt derfra to ganger før (bare noe småting) men da tok det 2mnd (!) å få det hit til Norge... Har hørt det vanligvis går kjapt, så det kan jo hende det er Norge som var "bottle-neck" for mine bestillinger.. (men det er jo kjipt å reise hjem fra UK og høre at pakken har kommet til vår adresse i UK uken etter..) Det jeg selv tenker å kjøpe er bl.a lastgrind. Vi kan jo snakkes på onsdag. Jeg sender deg tlf nr på PM.
Post Reply