Kanaler...

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Alexander
Status: Offline

Kanaler...

Post by Alexander »

Etter et forferdelig regnvær i forrige uke, oppdaget jeg at det er vann inni min kjære mx5. Så spørsmålet mitt er; Hvor renner vannet ut ? F.eks. det som kommer immelom karrosseriet og kallesjen ? Tror nemlig at kanalen er tett eller.no
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Bak tårnet for feste av setebeltet er det et hull. der skal vannet renne ut. Prøv å stak opp det røret.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 267

Post by mojo-91 »

Hvis det er vann inne i kupeen, der hvor setebelte-strammeren sitter, så er det som Vidar påpekte dreneringskanalen som er tett. Prøv med en gjenstand som er så lang at den vil komme frem under bilen hvis du presser den ned i dreneringshullet.
Da kommer det sikkert masse gørr ut under bilen.

En annen ting som kan skje i mye regnvær er at kanalene på siden av bilen fylles med vann. Da skvulper det bra i akselerasjon og bremsing. Da er det dreneringshullene som er tette her også.
De sitter i sveiseskjøten under kanalene, omtrent der hvor man setter jekken (en bak framhjulet og en foran bakhjulet) . Jeg pleier bruke en lommekniv til å stikke opp her, så rennervannet ut igjen :D
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

kanskje noen kan legge ut bilder av disse stedene?
Rød 92-mx5 medl. nr. 478
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 517

dreneringshull kanaler

Post by midget77 »

Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Alexander

Post by Alexander »

mojo-91 wrote:Hvis det er vann inne i kupeen, der hvor setebelte-strammeren sitter, så er det som Vidar påpekte dreneringskanalen som er tett. Prøv med en gjenstand som er så lang at den vil komme frem under bilen hvis du presser den ned i dreneringshullet.
Da kommer det sikkert masse gørr ut under bilen.

En annen ting som kan skje i mye regnvær er at kanalene på siden av bilen fylles med vann. Da skvulper det bra i akselerasjon og bremsing. Da er det dreneringshullene som er tette her også.
De sitter i sveiseskjøten under kanalene, omtrent der hvor man setter jekken (en bak framhjulet og en foran bakhjulet) . Jeg pleier bruke en lommekniv til å stikke opp her, så rennervannet ut igjen :D
Er under akselarasjon og bremsing jeg hører vannet. Ut med en gang å se på det jeg. Takk for svar alle sammen :D
rt
500 RPM
500 RPM

Post by rt »

Det er viktig å være oppmerksomme på rustfaren her, ved å stake opp med lommekniv eller andre harde gjenstander. Og hvis man borrer opp hullene rundt jekkpunktene bør man virkelig være nøye med rustbeskyttelsen.
Alexander

Post by Alexander »

Nå er vannet borte :D Problemet mitt var at skjørtet lå over åpningene og stengte. Var veeldig forsiktig med kniven, og var også nøye med tectylen etterpå.

Takk for hjelpen !! :P
Post Reply