Kanaler...
Moderator: Styremedlemmer
-
- Status: Offline
Kanaler...
Etter et forferdelig regnvær i forrige uke, oppdaget jeg at det er vann inni min kjære mx5. Så spørsmålet mitt er; Hvor renner vannet ut ? F.eks. det som kommer immelom karrosseriet og kallesjen ? Tror nemlig at kanalen er tett eller.no
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Hvis det er vann inne i kupeen, der hvor setebelte-strammeren sitter, så er det som Vidar påpekte dreneringskanalen som er tett. Prøv med en gjenstand som er så lang at den vil komme frem under bilen hvis du presser den ned i dreneringshullet.
Da kommer det sikkert masse gørr ut under bilen.
En annen ting som kan skje i mye regnvær er at kanalene på siden av bilen fylles med vann. Da skvulper det bra i akselerasjon og bremsing. Da er det dreneringshullene som er tette her også.
De sitter i sveiseskjøten under kanalene, omtrent der hvor man setter jekken (en bak framhjulet og en foran bakhjulet) . Jeg pleier bruke en lommekniv til å stikke opp her, så rennervannet ut igjen
En annen ting som kan skje i mye regnvær er at kanalene på siden av bilen fylles med vann. Da skvulper det bra i akselerasjon og bremsing. Da er det dreneringshullene som er tette her også.
De sitter i sveiseskjøten under kanalene, omtrent der hvor man setter jekken (en bak framhjulet og en foran bakhjulet) . Jeg pleier bruke en lommekniv til å stikke opp her, så rennervannet ut igjen

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- midget77
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 517
dreneringshull kanaler
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
-
Er under akselarasjon og bremsing jeg hører vannet. Ut med en gang å se på det jeg. Takk for svar alle sammenmojo-91 wrote:Hvis det er vann inne i kupeen, der hvor setebelte-strammeren sitter, så er det som Vidar påpekte dreneringskanalen som er tett. Prøv med en gjenstand som er så lang at den vil komme frem under bilen hvis du presser den ned i dreneringshullet.

-