Komfort? da er ikke sportsbil rette alternativ for deg!

Du MÅ ikke ha HT om vinteren, mange som kan fortelle om det her!
raskest? når du er blitt erfaren nok til å trenge en raskere bil enn MX-5 så har du sikkert penger til Turbo/Kompressor

Moderator: Styremedlemmer
budsjettet setter en grense på 100k for meg.. Så er vell egentlig mx-5 og mr2 som er mest aktuell pga pris..Mazdafreaks wrote:Er du rask så skal du få min nb for 130k med presse..
Tenkte da på en 96, 97 modell Z3 1.8. 91, 92 modell mr2 gti..Hvilken modell av de tre er aktuell da?
Og hva ligger prisene på?
supercharged: Nå kjører en Toyota Yaris 1,5 T-sport fra en BMW Z3 (1,8 riktignok). Det sier sitt.supercharged wrote:enig med Espensort at en sportsbil ikke skal være like komfortabel å kjøre som en ny stasjonsvogn f.eks, den skal heller ikke være så veldig praktisk![]()
synes bilen min med JRSC går bra nok jeg. kunne nok greit kjørt fra en Z3 tror jeg![]()
vil vel også tro at du kan kjøpe en NA +kompressor og likevel komme rundt 100000,-
steffen wrote:supercharged: Nå kjører en Toyota Yaris 1,5 T-sport fra en BMW Z3 (1,8 riktignok). Det sier sitt.supercharged wrote:enig med Espensort at en sportsbil ikke skal være like komfortabel å kjøre som en ny stasjonsvogn f.eks, den skal heller ikke være så veldig praktisk![]()
synes bilen min med JRSC går bra nok jeg. kunne nok greit kjørt fra en Z3 tror jeg![]()
vil vel også tro at du kan kjøpe en NA +kompressor og likevel komme rundt 100000,-
Man trenger ikke supercharger på MX-5en for å flise en Z3
Tja, kan vell lage en liten liste..EspenSort92 wrote:Back to topic..
Kristian, sett opp en liste over negative og positive sider med de forskjellige bilene da...!
(Skal ikke si det bombesikkert men jeg tror også at MX-5 er den du taper minst på om du holder den i bra stand!)
Hvis du har som et "mot" argument at du MÅ kjøpe hardtop til MX-5 så skjønner jeg ikke poenget ditt, siden det tydligvis IKKE er nødvendig for deg med hardtop på Z3. På en annen siden, HVEM VIL HA hardtop på sin Z3. (og hvem vet hva noe slikt må koste, tror ihvertfall 100K budsjettet ditt ryker glatt..). Har du sett den "live"...... vel, smaken er som sagt delt, men de fleste biljournalister jeg har hørt og lest er vel ikke akkurat imponert av hverken designet eller sportslige egenskaper på Z3'en. Den med minste motor (som antagligvis nesten KUN er solgt i Norge) blir jo nærmest ledd av. Jeg lo ikke første gang jeg så en Z3, men for å si det pent, når jeg så en Z3 med hardtopp på "live" første gang så tenkte jeg at dette var vel kanskje ikke BMW designeren sin heldigste dag på jobben..Kristian wrote:
Bmw Z3
For: Penest av dem(min mening), mer moderne enn de andre, skinn som standard,
Mot: Hmm, tja.. Litt dyrere enn de andre. ikke like sprek.
Det er derfor jeg understreket "live" i mitt innlegg. Hardtoppen ser ikke så aller værst ut på det bildet, kan ha med vinkler osv. å gjøre, men når jeg så dette i virkligheten på parkeringsplassen... så..... vel.. en må nesten se selv og gjøre opp sin egen mening..steffen wrote:Nå skal jeg ikke forsvare BMW Z3 her. Men hva er galt med hardtoppen?