Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
At bilen var kald som en fryser sist vinter gikk selvsagt i glemmeboken da våren kom med taket nede
Nå som høsten friskt har meldt sin ankomst blir jeg derimot minnet på dette problemet igjen, og jeg har derfor bestemt meg for å få "fyr" på varmen før vinterkulda kommer. Dama synes ikke det er noe stas å ankomme Hemsedal ferdig påkleddd med lue og votter for en dag i bakken..
Saken er at når varmeapparatet står på blåser det tilsynelatende varm luft (som ikke er så veldig varm) oppe, men samtidig kommer det kald luft nede, og resultatet er at man heller kjører uten varmeapparat på når det er 20 blå. Har hørt snakk om at termostaten kan være en årsak til dårlig effekt av varmeapparatet, men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre. Noen varme tips??
prøv å sjekke at det ikke har hoppet av noen slanger fra varmeapparatet under dashboret , en kompis hadde en miata i 2 år m dårlig varmeapparat,men fant ut når han solgte den at det hadde hoppet av en slange som går fra varmeapparatet under dashboret
Jeg er enig med øvrige kommentarer i at den kalde lufta du opplever på bena nok betyr at en slange har hoppet av. Men !, du skal likevel ikke se helt bort ifra at du også må bytte termostaten, siden du sier at luften ikke er "veldig varm" oppe heller.
Er bilen importert? Min ble i sin tid kjøpt fra Florida, og jeg måtte bytte til en termostat mer beregnet på våre temperaturer.
Takk for bar svar
Joda, bilen er importert fra Sveits, så da bør vel termostaten også duge for Norske forhold. Skal ta en titt på de slangene dere nevner (under dash-bordet eller i motorrommet i forkant av torpedovegg?), og se om det blir orden på sakene. Takk
Hva sier temperaturmåleren i dashbordet da?
Dersom den viser normale verdier, er termostaten din sannsynligvis OK (med mindre temperaturgiveren også er sprø).
Dersom det ikke har hoppet av noen slange med deg, kan du prøve radiatorrens.
Har tidligere hatt biler der varmeregisteret i varmeapparatet har vært nesten tett, slik at det ikke sirkulerte nok varm kjølevæske i det til å varme opp luften. I mitt tilfelle ble det ikke skikkelig bra før jeg byttet det, men det kan jo prøves.... i tillfelle...
Termostaten hang seg opp første vinteren jeg hadde bilen min.
Da var det umulig å få opp varmen i bilen.
Men motortemp. måleren sank med en gang jeg kjørte med bilen.
PKD wrote:Hva sier temperaturmåleren i dashbordet da?
Dersom den viser normale verdier, er termostaten din sannsynligvis OK (med mindre temperaturgiveren også er sprø).
Dersom det ikke har hoppet av noen slange med deg, kan du prøve radiatorrens.
Har tidligere hatt biler der varmeregisteret i varmeapparatet har vært nesten tett, slik at det ikke sirkulerte nok varm kjølevæske i det til å varme opp luften. I mitt tilfelle ble det ikke skikkelig bra før jeg byttet det, men det kan jo prøves.... i tillfelle...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
jeg så under dashen i dag på den berømte slangen som skal gå der..
han jeg kjøpte bilen av sa at varmeapparatet hadde begynt å blåse dårlig for ca et år siden, og holdt seg på samme nivå.. når jeg titta under så var den slangen vekk.. hvordan kan man unngå og merke at man har mista noe sånt??????
hvor mye koster en ny slik eller hvor kan jeg få tak i en?