Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Du mangler noe viktig, lufteslagen til bateriet..
Uten den danner det seg svovelsyre (hvis jeg husker rett) av kondens og knallgass. Og da får du lett rust i bagasjerommet.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
La meg halv fire inatt. og kom på DA at jeg skulle åpne på jobb idag og IKKE hadde nøkkel.... dog bare åpne (for en ny ansatt) og dra en time etter.... LITT drøtt nå.. (oppe kl syv)
men nå er en skikkelig frokost fortært (ikke bare ny stekte boller)
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Dette er da ett syre batteri, eg ville ha byttet dette til ett gele batteri, når det er så tett rom som dette, så er det lettere for å ruste og fare for disse knall gassene, eg har sett en kompis få ett batteri i tryne da han satt på startkabler i en chewy van, så dette smeller meget bra, I verste fall koble på en slange til denne utlufting pluggen..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
En kundebil (BMW E36) hadde montert stereo i bagasjen sammen med batteriet. Han skulle bytte dette men hadde ikke kommet så langt enda. Det dannet seg nallgasser i bagasjerommet og det ble igjen anntent av viftene på forsterkere. Blåste ut omtrent alt baki der. Satt heldigvis ingen i baksetet. Det ble flerret opp av splinter fra kondensatorer som også smeller ganske bra ved en kortslutning
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
Mangler du ikke den kroken nederst på baterifeste ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Jo, på bilde, men ligger i en ekstra fra mx5parts foran i bilen
skal på etter rustbehandling på fredag.
mangla pakning på skruehullet til spoilern. har fiksa den så får se om det var derfra. ikke lykta. sjekka idag. ser ikke ut som det er pakningen rundt heller.
Samme problem på min, bagasjen blir veldig våt.
Har vel regnet med at det er den knuste baklykten på min, så den har jeg kjøpt av kodvaag på forumet. Håper på forbedringer etter dette.
Men husk å tørk opp ordentlig, alle matter. Er det engang vått, så må du få ut ALT før det blir tørt.
Ett spørsmål: Finnes det ikke noe drenering i bagasjen?
Nå står bilen dog på jekk foran. så kan godt være bare at det renner vann fra diverse steder av understellet som renner ut der, men er det et sånn dreneringshull eller vannutslag (eller hva man kaller det) omkring der?
Ja, dette kommer fra dreneringshullene. Det er et hull foran og et bak hver av jekkpunktene. Disse kan ofte gå tette på 90-93 modellene, og bør jevnlig stakes opp med noe som ikke skraper vekk lakken, f.eks en plastbinders eller lignende.
Når det gjelder lekkasje i bagasjerommet, du har ikke montert en form for bagasjebrett eller hekkspoiler som er skrudd fast i lokket på bagasjerommet?