steffen wrote:Biltilsynet er trange på dette. Alt av lys som er montert på bilen skal fungere. Derfor må du enten sette svart teip på det eller skru det av. Jeg har gjort sistnevnte

Bilen blir mye penere uten det malplasserte tåkelyset.
Jeg drar i gang med OT, eller kallte ikke Jesus det for lignelse
Var russ i Herrens år 1990. Vi hadde en nyyydelig Ford Transit, rød selvfølgelig, hvor alt som var blankt var blankt. Lister, speil, støtfangere osv... Til og med stålfelgene "forkromma" vi, med spraylakk. Var nok litt tidlig ute med "bling-bling"...
Vi skrudde fast noen matchende ekstralys på støtfanger`n, og synes selv bilen blei dødskul
En tvilsom kompis bidro med blålys. Noe som førte til en uslåelig rekord for russebiler mellom Jessheim og Kongeparken ved Stavanger, da vi satt på saftblanderen hver gang vi tok igjen en kolonne med likesinnede.
På veg hjem måtte det selvfølgelig være teknisk kontroll av alle
russebiler
Hadde en lengre diskusjon ( sannheten er at jeg rodde som et lite helvete ... ) med kontrolløren, som endte med at vi måtte vise bilen igjen innen 1. Juli
Vi trakk et lettelsens sukk, mannen var jo ganske bøs og klødde etter å ta oss for et eller annet. DA oppdaga han ledningen fra batteriet som gikk til blålysa... "Hvor går så denne ledningen?" Han var om mulig enda bryskere i røsten. Vi sparka grus og prøvde så godt vi kunne å unngå blikket hans.
"Jo, den går til de lysa i fronten der..." Sa vi, og forventa ikke å bli trodd.
"Alle lys som er på bilen skal virke, så dere bør fikse det også innen dere møter på nærmeste biltilsyn!!"