Bilalarm
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
-
- Moderator
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Eg har coupe sensor på min, funker bra det, eneste dama som får denne til å gå av når hun sette inn varer i en bil uten tak, da hyler den, ellers så er den grei, gikk av en gang eg vasket bilen også, spylte oppe på taket.. men hvordan justerer man da,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Går inn på konfig menyen av alarmen..Mazdafreaks wrote:Eg har coupe sensor på min, funker bra det, eneste dama som får denne til å gå av når hun sette inn varer i en bil uten tak, da hyler den, ellers så er den grei, gikk av en gang eg vasket bilen også, spylte oppe på taket.. men hvordan justerer man da,
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
- fatlaces
- 4200 RPM
Okei nå er jeg litt forvirra her.
I går fikk jeg installert en defa alarm + mikrobølgesensor. Mikrobølgesensoren skal oppdage forandringer i kupeen (trodde jeg).
Jeg gjorde følgende: Rulla ned vinduet, aktiverte alarmen og stakk armen inn i kupeen. Da forventet jeg at alarmen skulle gå av. Er ikke det riktig ?
Men ingenting skjedde.
Jeg reiste opp til verkstedet i dag og sa at den ikke fungerte. Da sa de at jeg måtte starte tenningen for at den skulle gå av....?
Dvs. at noen kan skjære hull i taket mitt og stjele annlegget mitt, men ingen alarm går av før de starter tenningen ?
Og jeg trodde at alarmen går av hvis noen starter tenningen var en standard funksjon, ikke noe jeg måtte betale 1000 kr ekstra for ?
Argh!
I går fikk jeg installert en defa alarm + mikrobølgesensor. Mikrobølgesensoren skal oppdage forandringer i kupeen (trodde jeg).
Jeg gjorde følgende: Rulla ned vinduet, aktiverte alarmen og stakk armen inn i kupeen. Da forventet jeg at alarmen skulle gå av. Er ikke det riktig ?
Men ingenting skjedde.
Jeg reiste opp til verkstedet i dag og sa at den ikke fungerte. Da sa de at jeg måtte starte tenningen for at den skulle gå av....?
Dvs. at noen kan skjære hull i taket mitt og stjele annlegget mitt, men ingen alarm går av før de starter tenningen ?
Og jeg trodde at alarmen går av hvis noen starter tenningen var en standard funksjon, ikke noe jeg måtte betale 1000 kr ekstra for ?
Argh!
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
-
- Moderator
mikrobølge har med bevegelse å gjøre...
hva de mener med at kjeltringen skal prøve å starte bilen er uvisst, en godkjent alarm skal jo ha startsperre også, såvidt jeg har forstått...
sitat fra nettet:
Definisjoner av Microwave sensor på Internett (på engelsk(e)):
A type of motion sensor which uses microwaves to sense movement in a room.
hva de mener med at kjeltringen skal prøve å starte bilen er uvisst, en godkjent alarm skal jo ha startsperre også, såvidt jeg har forstått...
sitat fra nettet:
Definisjoner av Microwave sensor på Internett (på engelsk(e)):
A type of motion sensor which uses microwaves to sense movement in a room.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- fatlaces
- 4200 RPM
ja akkurat det jeg også mener. for å si det sånn, jeg regner jo med at alarmen går av hvis noen prøver å starte bilen, det er jo ikke noe jeg regner med å måtte betale 1000 kr ekstra for når jeg først kjøper alarm.
at alarmen går av hvis noe beveger seg i kupeen er greit at ikke er standard funksjon, vanligvis må man jo knuse ruta for å komme inn i kupeen.
blir irritert over at de ikke klarer å gjøre det riktig, trodde ikke det skulle bli så mye mas.
at alarmen går av hvis noe beveger seg i kupeen er greit at ikke er standard funksjon, vanligvis må man jo knuse ruta for å komme inn i kupeen.
blir irritert over at de ikke klarer å gjøre det riktig, trodde ikke det skulle bli så mye mas.
Bmw Z4 2003, 3.0i
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Mazda MX-5 1990, 1.6
Jeg stakk innom Bilradiospesialisten i Kristiansand for å få godkjent alarm i en Golf Cab jeg hadde for noen år siden. Ingen problem med det selv om alarmen ikke var kjøpt der. Betalte 200,- og fikk de riktige papirene til forsikringsselskapet. Sparte noen hundrelapper på forsikringen der.......
Det med kupesensor er noe forbanna tull på cabrioleter. Skal ikke veldig mye til før den går av om bilen står toppløs. Har opplevd at et blad som ligger i passasjersetet har rørt på seg i vinden og utløst alarmen. Blader fra trær utløser alarmen. Fugler som "kjører feil" utløser alarmen.
Jeg anbefaler med andre ord å droppe kupesensor.
Så lenge du tar med deg synlige verdisaker, fjernkontroll og front til spiller så ordner startsperre og døralarm jobben.......
Det med kupesensor er noe forbanna tull på cabrioleter. Skal ikke veldig mye til før den går av om bilen står toppløs. Har opplevd at et blad som ligger i passasjersetet har rørt på seg i vinden og utløst alarmen. Blader fra trær utløser alarmen. Fugler som "kjører feil" utløser alarmen.
Jeg anbefaler med andre ord å droppe kupesensor.
Så lenge du tar med deg synlige verdisaker, fjernkontroll og front til spiller så ordner startsperre og døralarm jobben.......
X 94 MX5 1,8
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Kupèsensor er vel mere tull på vanlige biler.. På cabber har det vel en hensikt. Etter som vi parkerer med taket nede av og til..
Det er faktisk mulig å bryte seg inn i en mx5/miata og robbe alt (stereo, verdisaker, seter, interiør, motorstyring osv. kan faktisk ribbe den helt)i Kupèen uten at alarmen går. (uten kupe sensor)
Det går å justere ned følsomheten på sensoren. Det lønner seg å ha det litt ryddig i bilen ja. % med feilutløste alarmer går opp med mye rot i bilen.. I ryddig bil, har jeg ingen feilutløste alarmer.
Det er også mulig å skru på alarmen uten at kupè sensoren er aktiv. På defa så er det å ta tenninga på kjapt to ganger, og trykke på knappen to ganger. Da vil lysdioden begynne å blinke med en gang..
Det er faktisk mulig å bryte seg inn i en mx5/miata og robbe alt (stereo, verdisaker, seter, interiør, motorstyring osv. kan faktisk ribbe den helt)i Kupèen uten at alarmen går. (uten kupe sensor)
Det går å justere ned følsomheten på sensoren. Det lønner seg å ha det litt ryddig i bilen ja. % med feilutløste alarmer går opp med mye rot i bilen.. I ryddig bil, har jeg ingen feilutløste alarmer.
Det er også mulig å skru på alarmen uten at kupè sensoren er aktiv. På defa så er det å ta tenninga på kjapt to ganger, og trykke på knappen to ganger. Da vil lysdioden begynne å blinke med en gang..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
-
- Moderator
som man kan lese her:
http://www.seco-larm.com/MicroWv.htm
er mikrobølge anbefalt på cab'er,
det som er kjipt er at dual-stage ikke er godkjent i norge...
da ville man kunne utløse et forvarsel om at noen er for nært bilen, om de da ikke går vekk/gjør innbrudd vil alarmen gå av for fullt..
edit:
jeg har forresten 2 bevegelses-detektorer liggende et sted hvis noen skulle være intresert...
(går på bevegelse av selve bilen) ..send pm i så fall..
(vil ikke gjøre dette om til en salgsannonse)
http://www.seco-larm.com/MicroWv.htm
er mikrobølge anbefalt på cab'er,
det som er kjipt er at dual-stage ikke er godkjent i norge...
da ville man kunne utløse et forvarsel om at noen er for nært bilen, om de da ikke går vekk/gjør innbrudd vil alarmen gå av for fullt..
edit:
jeg har forresten 2 bevegelses-detektorer liggende et sted hvis noen skulle være intresert...
(går på bevegelse av selve bilen) ..send pm i så fall..
(vil ikke gjøre dette om til en salgsannonse)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- fatlaces
- 4200 RPM
i første omgang så vil jeg bare ha det jeg har betalt for, og det er mikrobølgesensor i kupeen. Derfor blir jeg litt sur da det eneste svaret jeg får hos sjappa jeg kjøpte det av er "slå på tenninga så piper den". bare vitner om at de ikke gidder å bruke noe tid på kundene sine og sånt gjør meg forbanna.
jeg har iallefall funnet den fysiske sensoren nå, så kanskje det bare er konfigureringen som er galt.
uansett så mener jeg at dette skal fungere når jeg leverer bilen hos et autorisert verksted. forventer igrunn også at de skal vite bruksområdene til varene de selger. og en mikrobølgesensor skal gå av ved forandring i kupeen, ikke oppstart av bilen. f*** hva slags forandring i kupeen er oppstart av bil ? *puste*
jeg har iallefall funnet den fysiske sensoren nå, så kanskje det bare er konfigureringen som er galt.
uansett så mener jeg at dette skal fungere når jeg leverer bilen hos et autorisert verksted. forventer igrunn også at de skal vite bruksområdene til varene de selger. og en mikrobølgesensor skal gå av ved forandring i kupeen, ikke oppstart av bilen. f*** hva slags forandring i kupeen er oppstart av bil ? *puste*
Bmw Z4 2003, 3.0i
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Mazda MX-5 1990, 1.6
-
- Moderator
- fatlaces
- 4200 RPM
uhm hehe mulig jeg har tatt litt av litt for fort her. det virker som det tar noen sekunder før sensoren aktiveres. jeg satt inne i bilen og trykket som besatt på fjernkontrollen og startet tenningen som gal. skjønte at dette ikke gikk veien og ga meg før jeg gjorde mer skade. så la jeg merke til at blinkingen forandret seg, og det peip når jeg rørte på meg! så nå tror jeg jammen den er i boks. og bra jeg kjefta litt her, istedenfor rett til firmaet. dårlig stemning er det siste jeg vil ha.
takk for at dere hørte på
takk for at dere hørte på

Bmw Z4 2003, 3.0i
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Mazda MX-5 1990, 1.6