Trimme bilen ? Vær forsiktig :)
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Trimme bilen ? Vær forsiktig :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Tyder mye på slurve arbeid og/eller for svake råder for det aktuelle turbotrykk
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Var vist ikke mere enn 11 psi. Men tror det er tenningsbank.. Har ikke lest historia hans enda...glaibilenmin wrote:Tyder mye på slurve arbeid og/eller for svake råder for det aktuelle turbotrykk
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Vel.. Han ladet 12 psi på en standard bunn tror jeg.
242 HK og kjørte på 91 octan bensin. Hadde opplevd mye tenningsbank før, og fikk det den dagen motor`n raste å. Tenningsbank er vel ikke akuratt kjent for å gjøre en motor sterkere..
Leste videre, og det viste seg at han hadde mistet oljetrykket noen dager før, og det egentlig var mye feil med bilen...
Men ja. Alltid rikt med bensin så man får kjøla og ikke jakte på tall. Driftsikkerhet er ordet jeg prøver å fokuserer på når jeg skal bygge..
242 HK og kjørte på 91 octan bensin. Hadde opplevd mye tenningsbank før, og fikk det den dagen motor`n raste å. Tenningsbank er vel ikke akuratt kjent for å gjøre en motor sterkere..
Leste videre, og det viste seg at han hadde mistet oljetrykket noen dager før, og det egentlig var mye feil med bilen...
Men ja. Alltid rikt med bensin så man får kjøla og ikke jakte på tall. Driftsikkerhet er ordet jeg prøver å fokuserer på når jeg skal bygge..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Hmmm samme som broderen klarte 3 ganger på halvannen måned dette med trimmet opel omega motor, var f*** meg godt den brant opp på siste forsøk,
har sett dette på gtx motorer også, men da med bøyde råder såg ut som en banan, tror mazda sine tåler endel før de brekker,

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Den råden her så jo mer ut som en urtidsredskap fra helga etter hjulet var oppfunnet 8OMazdafreaks wrote:........ men da med bøyde råder såg ut som en banan, tror mazda sine tåler endel før de brekker,
Hadde den bare vært knekt så..
Ikke pent, sikkert gøy at det skjedde i ei forbikjøring av et vogntog også da

- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
hehe ja men begynte sikkert som bøyd artikkel dette, men når den ene stopper og de 3 andre dytter på så blir det skikkeligt krash, sikkert bra turtall også da dette skjedde.mxLars wrote:Den råden her så jo mer ut som en urtidsredskap fra helga etter hjulet var oppfunnet 8OMazdafreaks wrote:........ men da med bøyde råder såg ut som en banan, tror mazda sine tåler endel før de brekker,
Hadde den bare vært knekt så..
Ikke pent, sikkert gøy at det skjedde i ei forbikjøring av et vogntog også da
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..